chrome firefox opera safari iexplorer

У Львові показують мальовані та друковані ікони

23 грудня 2011 о 17:47

У Львівському музеї історії релігії щороку напередодні свят презентують виставки творів сакрального мистецтва з циклу «Різдвяні зустрічі». Цьогоріч у музеї – виставка «Життя мальованих та друкованих ікон (кін. ХІХ – сер. ХХ ст.)», яка відкрилася в четвер, 22 грудня.

Виставка «Життя мальованих та друкованих ікон (кін. ХІХ – сер. ХХ ст.)» – це ще одна різдвяна зустріч, організована працівниками двох музеїв – історії релігії та сакрального мистецтва Львівської Архієпархії УГКЦ ім. о. Антона Петрушевича. На ній представлені близько 50 експонатів. Це олієдруки та клаcичні ікони, які, за словами голови комісії сакрального мистецтва Львівської Архиєпархії УГКЦ о. Севастьяна Дмитруха, мають в нашому житті досить вагоме місце. «Олієдруки є дуже цікавими. Загалом кожна ікона має свою традицію та історію», – зазначив він.

На виставці представлені твори Модеста Сосенка, Петра Холодного, Теофіла Копистинського, Генрика Розена, Михайла Осінчука, Анатоля Яблонського, Філатея Коця, Ювеналія Мокрицького, Антіна Монастирського, Михайла Бойчука із збірок «Студіону», Музею історії релігії, а також із приватних колекцій.

Також в експозиції відведене місце для ностальгійних друкованих хатніх образів, які супроводжували галичан впродовж всього життя, друкованих ікон Олени Кульчицької, Святослава Гординського, Юліана Буцманюка, Осипа Куриласа тощо. Окрім того, тут є Різдвяна шопка ХІХ ст.

Працювали над виставкою молоді реставратори – Юрій Буньо, Олег Карапінка та Микола Толочко, які дали іконам нове життя – оформлювали, надавали експозиційного вигляду. Микола Толочко провів паралелі між масовим друкованим мистецтвом та творчою іконою, яка передає, фактично, традицію нашого народу. Він наголосив, що люди сьогодні часто не розуміють різниці між мальованими та друкованими іконами.

«Ми плануємо налагоджувати співпрацю з іконописними майстернями, якось їх об’єднувати. В магазинах сьогодні пропонують багато ікон, але мало українських. Я, наприклад, за те, що якщо ікона вже друкована – то вона повинна бути українська, адже несе певну інформаційну пропаганду», – зазначив реставратор.

Завідувач виставковим відділом музею історії релігії Руслана Бубряк наголосила, що ікона – це свідчення віри людини в Бога, нетлінне багатство, що передається з покоління в покоління. «Ми дорожимо образами, які дісталися нам в спадок від бабусь та дідусів, – чи то намальованими, чи просто надрукованими на папері. Сьогодні вони стали нашими раритетами», – розповіла вона.

Побачити виставку «Життя мальованих та друкованих ікон (кін. ХІХ – сер. ХХ ст.)» можна буде впродовж місяця – до 22 січня.

26 квітня

Інші дати
Леонід Плющ
1939 –  математик, публіцист, учасник правозахисного руху в СРСР. Дисидент. Член Ініціативної групи захисту прав людини, член Закордонного представництва Української Гельсінської групи.
Розгорнути
Народився Станіслав Тельнюк
(1935, с.Іскрівка Запорізька область – 1990) - український письменник, літературний критик, редактор, перекладач.
Розгорнути
Народився Микола Зеров
(1890, м.Зіньків Полтавська область - 1937) - український літературознавець, лідер «неокласиків», майстер сонетної форми і блискучий перекладач античної поезії.
Емаль Дніпра, сліпучо-синій сплав. Газон алей і голе жовтоглиння, І в поводі прозорого каміння Зелені луки — як розлогий став. Ніколи так жадібно не вбирав Я красоти весняного одіння, Пісок обмілин, жовтобоке ріння, Брунатні лози і смарагди трав. (Микола Зеров)
Розгорнути