Учені виявили дві нові групи крові

03 березня 2012 о 10:55
mukachevo.net

Учені з Вермонтського університету в США (University of Vermont) зробили революційне відкриття. Як з`ясувалося, крім усім відомих груп крові — I, II, III і IV — існують ще дві нові — Лангерайс і Джуніор.

Біологи вважають, що виявлення цих груп є «питанням життя і смерті» для деяких людей, пишеРБК з посиланням на Science Daily.

За словами керівника дослідження Брайана Балліфа, проблема несумісності крові типів Лангерайс і Джуніор при переливанні крові зустрічається досить рідко. Однак певні етнічні групи піддаються великому ризику. «Більше 50 тис. японців мають Джуніор з негативним резус-фактором і тому можуть зіткнутися з проблемами при переливанні крові і з несумісністю матері і плоду», — говорить Б.Балліф.

У співпраці з французькими та японськими колегами фахівці за допомогою мас-спектрометрії виявили два білки на поверхні еритроцитів — ABCB6 і ABCG2, які і визначають групу крові за типами Лангерайс і Джуніор. Ці білки відносять до транспортних білків (беруть участь у перенесенні метаболітів, іонів всередині клітини і з неї).

"До недавніх пір були ідентифіковані 30 білків, відповідальних за групу крові, але тепер їх число збільшилося до 32. Останнє подібне відкриття було зроблене 10 років тому. Обидва виявлених білки пов`язані зі стійкістю організму до протипухлинних препаратів, так що результати дослідження можна використовувати в поліпшенні методів лікування раку (зокрема, раку молочної залози) ", — коментує Б.Балліф. Далі команда вченого провела генетичні тести, що підтверджують зв`язок нових білків з формуванням систем крові Лангерайс і Джуніор.

Учений спільно з колегами продовжує дослідження. Він вважає, що існують ще 10-15 невідомих груп крові.

21 жовтня

Народився Пилип Орлик
(1672, м. Косут, тепер - Білорусь – 1742) – Гетьман України в 1710 – 1742 роках (у вигнанні). При обранні гетьманом в квітні 1710 року складає «Пакти й Конституції прав і вольностей Війська Запорізького», які пізніше дістали назву Конституція Пилипа Орлика – одна з перших конституцій Європи. Нею Пилип Орлик зобов'язувався обмежити гетьманські прерогативи, зменшити соціальну експлуатацію, зберегти особливий статус запорожців і боротися за політичне й церковне відокремлення України від Росії.
Ми не можемо незворушно дивитися на страждання нашої милої Вітчизни, бачити порушення її прав за стількома пунктами. Ми не будемо діяти керуючись почуттям помсти, а навпаки – згідно зі справедливістю та правом, що дозволяє кожному боронити свою власну справу та свою власну мету» (Пилип Орлик)