Учені виявили дві нові групи крові

03 березня 2012 о 10:55

Учені з Вермонтського університету в США (University of Vermont) зробили революційне відкриття. Як з`ясувалося, крім усім відомих груп крові — I, II, III і IV — існують ще дві нові — Лангерайс і Джуніор.

Біологи вважають, що виявлення цих груп є «питанням життя і смерті» для деяких людей, пишеРБК з посиланням на Science Daily.

За словами керівника дослідження Брайана Балліфа, проблема несумісності крові типів Лангерайс і Джуніор при переливанні крові зустрічається досить рідко. Однак певні етнічні групи піддаються великому ризику. «Більше 50 тис. японців мають Джуніор з негативним резус-фактором і тому можуть зіткнутися з проблемами при переливанні крові і з несумісністю матері і плоду», — говорить Б.Балліф.

У співпраці з французькими та японськими колегами фахівці за допомогою мас-спектрометрії виявили два білки на поверхні еритроцитів — ABCB6 і ABCG2, які і визначають групу крові за типами Лангерайс і Джуніор. Ці білки відносять до транспортних білків (беруть участь у перенесенні метаболітів, іонів всередині клітини і з неї).

"До недавніх пір були ідентифіковані 30 білків, відповідальних за групу крові, але тепер їх число збільшилося до 32. Останнє подібне відкриття було зроблене 10 років тому. Обидва виявлених білки пов`язані зі стійкістю організму до протипухлинних препаратів, так що результати дослідження можна використовувати в поліпшенні методів лікування раку (зокрема, раку молочної залози) ", — коментує Б.Балліф. Далі команда вченого провела генетичні тести, що підтверджують зв`язок нових білків з формуванням систем крові Лангерайс і Джуніор.

Учений спільно з колегами продовжує дослідження. Він вважає, що існують ще 10-15 невідомих груп крові.

24 вересня

24 вересня відзначають:
  • Міжнародний день караванника.
  • Суккот.
Аркадій Казка
1890 – український поет, педагог, музикант. Підготовлена до друку збірка «Lamentabile» («Сумливе») так і не побачила світу. Лише у 1989 р. вийшла його перша книжка «Васильки». Репресований.
Народився Роман Купчинський
(1894, с. Розгадів Тернопільської обл. - 1976) - український письменник. Автор численних маршово-похідних, героїчних, ліричних і жартівливих пісень січових стрільців ("Засумуй, трембіто", "Зажурились галичанки", "Ірчик" та ін.), а також прозових творів - хроніки стрілецьких буднів.
Народився Михайло Остроградський
(1801 – 1862), видатний український математик. Автор 40 праць з математичного аналізу, математичної фізики, теоретичної механіки. Остроградський встановив формулу перетворення інтеграла по об»єму в інтеграл по поверхні, названу його ім'ям – формула Остроградського. ЮНЕСКО у 2001 році внесла М.Остроградського до переліку видатних математиків світу.