chrome firefox opera safari iexplorer

«Переоцінені» номери — «неокуплені» інвестиції

26 квітня 2012 о 09:23
turline-ua.blogspot.com

Хто прийме іноземних вболівальників, роздратованих завищеними цінами українських готелів? 2/3 футбольних фанів бажають повернуться чартером одразу після матчу…

Врегулювати за один місяць ціни на проживання в українських готелях під час Євро 2012 – поки що нереалізоване пенальті у розгромному програші на інформаційному полі. Ще один втрачений шанс повернути кошти платників податків, які були витрачені на підготовку чемпіонату.

Довести ціни на готельні номери для вболівальників чемпіонату Євро-2012 до економічно обґрунтованого рівня та доповісти про вжиті заходи до 1 травня – таке питання доручив вирішити Президент Віктор Янукович віце-прем'єр-міністру інфраструктури Борису Колеснікову та міністру економічного розвитку і торгівлі Петру Порошенку. Причина – зустріч з французькими журналістами. Підстава – податкові пільги, які отримали власники готелів на 5 років.

Формула ціни з передісторією

«Кувати залізо, не відходячи від каси» розпочали в Україні одразу після жеребкування. Відповідно, ціни «викували» не з дитячою наївністю, а дорослим розрахунком. Зарясніли заголовки – «Україна заробить більше, ніж Польща…» Чому?

Групи фінального турніру «склалися» ніби на користь України: до польських міст поїдуть вболівальники з країн, які сильно відчули фінансову кризу. Тому прогнози заробити на туристах були більш втішними для Києва та компанії вітчизняних міст.

Німеччина, Франція, Англія, Швеція, Нідерланди, Данія та Португалія — їдуть в Україну. Уже ні для кого не секрет, що «доїхали» лише збірні Франції та Швеції, тепер настав час цінового непорозуміння з вболівальниками.

«Нині стоїть питання щодо розміщення гостей. Дуже високі ціни. Це якось псує імідж тієї країни, яка проводить турнір», – зазначив Мартін Каллен, Операційний директор Європейського футбольного союзу (УЄФА).

В той час Мішель Платіні назвав ситуацію у Польщі з цінами на готельні номери нормальною. Продаж білетів завершено, а от прогноз чотирьохрічної давності на користь України не справдився. Білети на поєдинки, які заплановані у Польщі, розкуповувалися охочіше.

Рахункова «палата» європейських медіа

Епіцентром ще одного інформаційного цунамі, яке накрило і так збентежену українськими «дикунствами» Європу, стали видання, що опублікували порівняння цін на проживання в країнах-господарях Євро.

Наприклад, бельгійський DeMorgen допомагає вирішити це питання: «Номер готелю у Києві (середня ціна 247 євро) коштує у 2 рази дорожче, ніж у Варшаві (111 євро). Місце у кемпінгу в українській столиці коштує більше 40 євро за ніч, що відповідає ціні за одну ніч у невеликому готелі у польській столиці».

Тоді як австрійська газета «Прессе» подала більш грандіозніші розрахунки і підживлює вогонь невдоволення інформацією про зростання ціни в готелях у 85 разів. За її даними, ніч півфіналу обійдеться у 3600 євро, харківська квартира, яка раніше коштувала 50 євро, потягне за добу 2000 євро, а за оренду наметового місця в Києві в дні проведення Євро-2012 потрібно викласти близько 15 тис гривень за 3 тижні...

Якщо заглянути на сайт booking.com, можна переконатися у відповідності вищезазначених підрахунків суворим реаліям. Наприклад, під час проведення чемпіонату можна забронювати ліжко за 40 євро за ніч, апартаменти з однією спальнею – 1090 євро, з двома – за 909, напівлюкс – 1818.

Проте можна знайти й стандартний номер за 254 євро (в квітні — 95) і навіть люкс за 309 (в квітні — 109). Такі нехитрі цифри може знайти «власноруч» кожен охочий турист. Однак питання «зірковості» готелів теж залишається відкритим.

Інформаційно-шокова терапія

Гнів на ціни в готелях став апогеєм невдоволення Україною, живописні ландшафти якої вже «постраждали» під градом критики від європейських мас-медіа.

Вбивства бездомних тварин, відсутність туристичної інфраструктури, мало привітна екологічна ситуація, корупція правоохоронних органів, ігнорування прав людини — реальні проблеми, які не змогли перекрити позитивними інформаційними «імпульсами» з України.

Однак загрозливі темпи поширення ВІЛ та туберкульозу, кір, епідемія сказу вимагають уже якоїсь панацеї від антитіла в Європейському організмі під назвою Ukraine.

Чи варто нагадувати про застереження Тео ван Сеггелена, голови світового профоб'єднання футболістів, щодо можливості образ провідних футболістів Європи на расовому ґрунті?

Не дивно, якщо після насичення подібними застереженнями, футбольні фани прямуватимуть зі стадіонів у ватно-марлевих пов’язках прямо на борти своїх чартерів. На тлі «такої» України перебування у сусідніх країнах видається раєм. Відповідно, там і залишаться гроші туристів.

«Бандити і шахраї» — причина зростання цін?

Під шум роздратованого галасу європейських ЗМІ, спровокованого дорожнечею цін в готелях, довелося виступати президенту Асоціації готелів та рестораторів (Агіра) Дмитру Зарубі. Він зазначив, що публікації базувалися на одиничних випадках, а необхідна в таких дослідженнях вибірка і визначення процентного співвідношення завищених у 10 разів цін не проводилася.

Нарешті пролунав голос з України у скандалі, спровокованого статтею німецького видання Der Spiegel про розрив контрактів готелів з туроператором TUI для підвищення ціни: «злочинці з палицями і щитами в останні тижні штурмували кілька готелів у Києві з метою їх подальшого контролю. В результаті контракти, які раніше були укладені між цими готелями та німецькою туристичною фірмою TUI на 14 тис. номерів, були розірвані".

Договорів з туроператором TUI Ukraine на розміщення вболівальників Євро-2012 готельні оператори не розривають, а спроби підвищення вартості проживання на період чемпіонату врегульовано під час переговорів. Про це повідомив керівник агентства з розміщення вболівальників Євро-2012 TUI Ukraine Андрій Ставенко.

Однак «бандитів і шахраїв» – причину зростання цін на номери в готелях від президента УЄФА Мішеля Платіні – уже роз тиражували провідні засоби масової інформації Бельгії, Нідерландів і Німеччини у публікаціях про скандал з TUI …

Кому вигідні українські ціни?

Вартість проживання у готелях – всього-на-всього кількісне вираження міфу про українську гостинність.

Отож, поки носитимуться коридорами конференц-залів проекти брендингу країни та її міст, реальна цінність такого активу, як бренд «Україна» опускатиметься на турнірному табло країн учасниць… Звісно, на користь інших команд.

Світлана Майструк, «Рідна країна»

Розділи: Суспільство

23 березня

Інші дати
Народився Архип Люлька
(1908, с. Саварка Київська область – 1984) – український радянський конструктор турбореактивних двигунів для надзвукової авіації.
Розгорнути

Майбутні події Дивитися всі