chrome firefox opera safari iexplorer

Вертодром у Каневі: на словах для всіх, на ділі – для одного

04 липня 2012 о 09:14
vkurse.ua

Підбиваючи підсумки проведення в Україні Євро-2012, влада скромно умовчує про один доволі масштабний і вартісний проект, на який були направлені дев’ятизначні державні кошти в рамках підготовки України до Євро, але який абсолютно не був задіяний під час чемпіонату.

Мова йде сумнозвісний гелікоптерний майданчик біля Тарасової гори, будівництво якого здійснювалося за кошти платників податків та було включено до плану реалізації Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи з футболу.

Нагадаємо, до складу гелікоптерного майданчику з пасажирським терміналом пропускною здатністю 50 пасажирів на годину, збудованого у селі Пекарі Канівського району Черкаської області, входять: посадковий майданчик, одноповерховий пасажирський термінал, який складається із зали очікування, конференц-залу та кімнати відпочинку, контрольно-пропускного пункту, місць для зупинки автотранспорту тощо.

Цей майданчик, розрахований на 10 гвинтокрилів, був збудований майже за 100 мільйонів гривень бюджетних коштів. Але нещодавно було прийнято рішення про виділення ще 27 мільйонів гривень з бюджету на впорядкування його території та укріплення берегової лінії.

Благими намірами…

Від початку виникнення самої ідеї будівництва вертолітного майданчика біля могили Шевченка постійно звучала критика та невдоволення істориків, краєзнавців, екологів та звичайних жителів Черкащини. Натомість, влада щиро переконувала у необхідності його побудови.

Перше, досить екзотичне пояснення необхідності побудови вертодрому біля Тарасової гори дало на депутатський запит Остапа Семерака Національне агентство з підготовки до Євро-2012, на думку якого «на фінальний матч чемпіонату до Києва будуть летіти вертольотами туристи з Півдня України, і їм, очевидно, треба буде зупинитися в Каневі на дозаправку».

Пізніше сайт Кабміну повідомив, що «передбачається, що гості чемпіонату, які виявлять бажання відвідати Шевченківські місця, матимуть можливість побувати на цих славетних черкаських землях, вклонитися могилі Кобзаря, при цьому – зі значною економією часу на дорогу».

Черкаський губернатор С. Тулуб висунув свою оригінальну версію — про багатих діаспорян. За його словами, «нині у багатьох країнах світу діють потужні українські діаспори. І це не найбідніші люди, ви знаєте. Вони прилетять в Бориспіль, і там буде створено вертолітний термінал, потім вертоліт збере туристів і прилетить у Канів, до могили Шевченка…».

Заступниця глави Адміністрації Президента Ганна Герман пішла далі – за її словами, з появою вертолітного майданчика літати до Канева зможуть не лише вітчизняні можновладці, але і закордонні. «Майданчик потрібний, тому що Шевченківське місце повинно стати місцем паломництва не тільки бідних людей, а й відомих людей з усього світу – президентів, прем’єрів», — пояснила Герман.

А Президент України Віктор Янукович обіцяв, що «…вже навесні цього року в усіх вас буде можливість відвідати Чернечу гору, побувати на могилі Кобзаря. До речі, і вертолітна площадка побудована ДЛЯ ВСІХ».

Проте, «з весною» не склалося. Незважаючи на те, що урочисте відкриття гелікоптерного майданчика у с. Пекарі відбулося ще 19 вересня 2011 року, його фактичне відкриття переносили спочатку на грудень 2011 року, потім – на початок 2012 року, потім – до річниці перепоховання Тараса Шевченка – у березні 2012 року. І нарешті, лише 1 червня 2012 року голова Черкаської облдержадміністрації Сергій Тулуб радісно повідомив, що майданчик почав функціонувати.

Хто скористався цим майданчиком за час Євро?

Хоча вертолітний майданчик на 10 гвинтокрилів будували начебто заради Євро, принаймні офіційно – у рамках Державної цільової програми підготовки України до Євро-2012 — під час чемпіонату ми не зустрічали активної пропозиції для іноземних фанів здійснити повітряну прогулянку до могили найвидатнішого українця. А також – хоча би якого-небудь грамотно виписаного і зрозумілого гелікоптерного туристичного маршруту до Тарасової гори і назад.

Заступник Голови Верховної Ради України Микола Томенко направляв кілька звернень до Національного агентства України з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу і до Міністерства інфраструктури щодо можливості організації перельоту до Тарасової гори групи журналістів з нагоди Шевченкових свят. Проте, відповіді були одні і ті ж: вертодром ще не готовий до прийому гостей.

Хоча ЗМІ повідомляли, що ним вже встиг скористатися Віктор Янукович, коли прилетів для участі в урочистостях з нагоди дня народження Шевченка.

Лише на нещодавнє звернення віце-спікера до віце-прем’єр-міністра-Міністра інфраструктури Бориса Колеснікова стосовно можливості організації перельоту до Шевченківських місць групи представників української діаспори, надійшла порада з цим питанням звернутися до авіакомпаній ТОВ «Ютейр-Україна» та ТОВ «Челендж Аеро Юкрейн», на яких було перекладено всі питання щодо організації таких перельотів.

Як далі вдалося з’ясувати, авіакомпанія ТОВ «Ютейр-Україна» з київського вертодрому «Дніпро-1» до Шевченківських місць і назад зможе вас доставити «усього» за 8700 євро.

Цікаво — якщо полетіти тим же маршрутом з аеропорту Бориспіль, то це задоволення обійдеться на 2 тисячі євро дешевше – 6700 євро… Варто зазначити, що тривалість поїздки – приблизно одна година. Виходить, хвилина повітряної подорожі коштує 145 євро!

Натомість, ТОВ «Челендж Аеро Юкрейн» пропонує дещо інші тарифи. Так, за політ на двомісному вертольоті з Борисполя доведеться заплатити 1500 доларів, а за групу з 5-ти осіб – 2300 доларів.

Чому така різниця у сумах – сказати важко. Так само, як і те — яка частина з цих коштів йтиме у держбюджет, щоб компенсувати витрати на будівництво цього вертодрому.

До речі, не так просто знайти навіть потрібні координати, де зможуть підказали вартість «вертопождорожі» до Тарасової гори. І ще з’ясувався один суттєвий нюанс – ніхто толком так і не зміг пояснити, у чому ж полягає так звана екскурсія на гелікоптері до могили Шевченка. Чи вертоліт кружлятиме над горою, чи над вертолітним майданчиком, чи сідатиме, скільки чекатиме, де замовляти екскурсію і т.д.

Виявляється, після закінчення Євро-2012, заради якого і за кошти якого, власне, і будували вертодром на 10 посадкових місць, він досі організаційно не придатний обслуговувати туристів, як це було голосно заявлено.

Натомість, можемо зробити висновок, що за всю ось майже 10-місячну історію існування вертодрома біля Тарасової гори, благами дорогого, але швидкого пересування повітрям скористався лише Президент України.

Так що, виявилося, — не «для всіх», і не для Євро… Але за бюджетні кошти і з широким розмахом…

Юлія Царенко та Юлія Кондрацька, «Рідна країна»

Розділи: Суспільство

27 березня

Інші дати
Народився Іван Чиженко
(1916, с.Козин, Київська область – 2004) – український вчений у галузі електротехніки, доктор технічних наук. Створив наукову школу в галузі вентильно-перетворювальної техніки.
Розгорнути

Майбутні події Дивитися всі