chrome firefox opera safari iexplorer

В Україні масово залучають дітей до політичної агітації

13 вересня 2012 о 11:01

Дітей у передвиборчій агітації найчастіше використовує Партія регіонів, та кандидати-мажоритарники від цієї політичної сили, стверджують у громадських організаціях. Водночас там відзначають, що до роздачі подарунків учням та студентам вдаються й представники опозиційних сил, зокрема «Батьківщини». Утім, політики лише дарма витрачають кошти, оскільки такі методи агітації вже не мають вирішального значення, відзначають експерти.

Випадки використання дітей у передвиборчій агітації зафіксовані по всій Україні, заявив у коментарі для Радіо Свобода координатор громадської ініціативи «Спільна справа» Олександр Данилюк. І хоч прямої заборони таких дій виборче законодавство не містить, привід для реакції правоохоронних органів є, каже Данилюк. Адже спілкування кандидатів із дітьми відбувається переважно у формі роздачі подарунків, що є підкупом виборців.

«Є тисячі випадків по всій країні, коли використовують дітей при відкритті різноманітних бюджетних об’єктів, під час яких відбувається агітація за Партію регіонів, її кандидатів, або від політичних сил-сателітів. Школи, технікуми, вищі навчальні заклади використовувалися для агітації.

Насправді, мали би вже зараз посадити більшість кандидатів, які цим займаються, директорів шкіл, голів районних адміністрацій, які беруть у цьому участь», – наголосив Данилюк.

Дітей використовують у якості підставок для прапорів – Айвазовська

Законодавство говорить, що учасниками агітаційного процесу можуть бути лише особи, які досягли виборчого віку. Утім, жодної відповідальності за використання дітей у якості агітаторів не передбачено. Тому політики не гребують використовувати дітей, щоб схилити на свій бік дорослих, зазначила у розмові з Радіо Свобода координатор виборчих програм громадянської мережі «Опора» Ольга Айвазовська.

«Безпосередній вплив на виборців-батьків через надання різного роду, канцтоварів, послуг, подарунків дітям приурочених до 1 вересня. Участь кандидатів у привітаннях під час лінійок. Подекуди вони займали більше часу, ніж сама урочистість. Але випадки використання дітей у якості підставок для прапорів, на жаль, не є поодинокими, хоча й не є масовими. Інших видів залучення дітей до виборчої кампанії нами не зафіксовано», – повідомила Айвазовська.

Технологія малоефективна з точки зору електоральної математики – Богуш

Дарування обладнання освітнім закладам, або усіляких дрібничок дітям – справа корисна, але як метод агітації є застарілою та малоефективною технологією, зауважив у коментарі для Радіо Свобода політтехнолог Денис Богуш. Водночас, за його словами, використання дітей як агітаторів може додати голосів кандидату чи партії.

«Якщо говорити про дітей у політичній реклами, то можна сказати, що це впливає на тих людей, які роблять вибір емоційно. Якщо кандидати вкладають гроші в школи , в обладнання, проводять якісь спартакіади – це малоефективне з точки зору електоральної математики. Тобто, у більшості на вибори    приходять бабусі і дідусі», – зазначив Богуш.

Експерти відзначають, що агітацію у навчальних закладах найбільш активно проводять у східних регіонах України, але немає жодної області, де не було б зафіксовано подібних випадків.

Розділи: Суспільство

24 квітня

Інші дати
Народився Дмитро Білоус
(1920, с.Курмани Сумська область - 2004) - український поет, перекладач, літературний критик, громадський діяч. Лауреат Національної премії України ім. Т.Шевченка за книгу «Диво калинове».
Вдягла весна мережану сорочку У день святий звільнившись од турбот І підіймає волошкові очі До віщих, до церковних позолот; Душа стає в цю днину молодою, Забувши, що слова бувають злі І помняться старання добротою, На щедрому пасхальному столі. (Вадим Крищенко)
Розгорнути
Народився Олександр Духнович
(1803, с. Тополі, Словаччина – 1865) - український письменник, культурний діяч, педагог.
Розгорнути