chrome firefox opera safari iexplorer

Сьогодні столична підземка святкує 52-й день народження

06 листопада 2012 о 11:33

Сьогодні, 6 листопада, колектив КП «Київський метрополітен» святкує річницю спорудження першої лінії метро, передає УНН.

52 роки тому, 6 листопада 1960 року було відкрито першу чергу Київського метрополітену – ділянку Святошино-Броварської лінії завдовжки 5,2 км з п'ятьма станціями – від «Вокзальної» до станції «Дніпро».

Згідно з історією спорудження столичної підземки, будівництво метрополітену розпочалося 1949 року. Проте, проходження тунелів супроводжувалося постійними ускладненнями – своєрідний рельєф місцевості, пливуни, що розмили підземні пласти, та інші непередбачені проектом обставини. Через це виникли суттєві відставання у графіках виконання робіт. Влітку 1949 року метробуд заклав перші шахти, а перше з'єднання тунелів – між станціями «Хрещатик» та «Арсенальна» – відбулося вже у грудні 1951 року. Останні з'єднання відбулися у травні 1959 року між станціями «Вокзальна» та «Університет».
Важким завданням для метробудівців було спорудження проміжного вестибюля станції «Арсенальна», який будувався кесонним методом, тобто застосовувалась проходка під стисненим повітрям. Крім того, у 1954 році фінансування будівництва метрополітену в Києві на деякий час призупинили, оскільки значні зусилля СРСР були спрямовані на освоєння цілинних земель.

На початку 1958 року було оголошено конкурс на кращі проекти станцій та створено комісію для розгляду конкурсних робіт. В її складі — представники громадських організацій міста, академій будівництва і архітектури СРСР і УРСР, скульптори, художники, письменники, керівники Головтунельбуду, Метродіпротрансу і Київметробуду. У липні того ж року відкрилася виставка колективних проектів, де були представлені 80 робіт. З них було вибрано п'ять найкращих, які й були втілені при спорудженні станцій «Вокзальна», «Університет», «Хрещатик», «Арсенальна» та «Дніпро», що увійшли в першу чергу будівництва Київського метрополітену.

При спорудженні тунелів першої черги було використано 660,4 тис. кубометрів бетону та залізобетону, на облицювання станцій і вестибюлів пішло близько 7300 м² граніту та мармуру.