Телескоп Hubble виявив сліди води на п'яти екзопланетах

04 грудня 2013 о 12:19
nua.in.ua

Телескоп «Хаббл» виявив воду на п'яти екзопланетах. Зокрема, телескоп виявив водяну пару в атмосфері екзопланет WASP-17b, HD209458b, WASP-12b, WASP-19b and XO-1b.

Атмосфера екзопланети на тлі зірки

Астрономи NASA виявили водяну пару в атмосфері п'яти різних екзопланет. Відкриття зроблено завдяки спектральному аналізу і телескопу «Хаббл». Подробиці з посиланням на нову статтю дослідників в Astrophysical Journal з описом трьох планет і присвячену об'єктам нещодавню публікацію в тому ж журналі наводить офіційний сайт аерокосмічного агентства.

Дослідники використовували встановлену на орбітальному телескопі «Хаббл» ширококутну камеру Wide Field Camera 3. За її допомогою вчені спостерігали за проходженням планети на тлі зірки і потім порівнювали отримані у різних спектральних діапазонах дані. Оскільки водяна пара добре поглинає ближнє інфрачервоне випромінювання, але практично прозора для видимого світла, астрономи змогли визначити її присутність в атмосфері екзопланет.

У повідомленні NASA підкреслюють, що спектральний аналіз ускладнила менша чіткість ліній поглинання: яскравість випромінювання падала не так значно, як очікували дослідники. Цей ефект, як вважають вчені, обумовлено наявністю в атмосферах усіх п'яти екзопланет хмар пилу, які розсіювали світло та інфрачервоне випромінювання.

Астрономи дослідили три планети, виявлені в рамках проекту SuperWASP (WASP-17b,WASP-12b, WASP-19b), одну планету, яку знайшли за допомогою телескопа XO (XO-1b) і об'єкт, що став першою в історії екзопланетою, знайденою транзитним методом HD209458b. Всіх їх об'єднує великий радіус у поєднанні з невеликою відстанню до зірки і з цього випливає як порівняльна простота аналізу, так і явна непридатність для життя. Ці планети належать до класу «гарячих Юпітерів», розташованих ближче до зірки, ніж Меркурій до Сонця, газових гігантів.

Спектральний аналіз атмосфер планет за межами Сонячної системи став можливий в останні десять років. Раніше саме виявлення екзопланет було складним завданням: HD209458b знайшли лише в 1999 році, а звідтоді тільки кількість підтверджених екзопланет перевалила за позначку в одну тисячу. Зараз зусилля астрономів зосереджено як на вивченні характеристик вже відомих екзопланет, так і на пошуку потенційно населених об'єктів розміром з Землю і на потрібній відстані від зірки

Джерело: ZN.UA
Розділи: Новини освіти

18 жовтня

Народився Віктор Аверін
(1885, с. Чепіль, Харківська область – 1955) – український зоолог, громадський діяч. Опублікував близько 340 праць з ентомології, орнітології, мисливствознавства, рибництва, і охорони природи. Один із перших організаторів справи захисту рослин в УРСР і підготовки кадрів у цій галузі.
Народився Володимир Різниченко
(1870, с. Велентієве, Чернігівська область – 1932) – український геолог, художник-карикатурист, поет. У своїх дослідженнях грунтовно висвітлив стратиграфію та тектоніку Середнього Придніпров’я («Природа Канівських дислокацій», «До питання про час і умови утворення укр. лесу», «Про четвертинні рухи земної кори в районі сер. Дніпра»). Ініціатор заснування Канівського музею-заповідника «Могила Т.Шевченка».
Народилася Євгенія Ярошинська
(1868, с. Чуньків, Чернівецька область – 1904) – українська письменниця, етнограф, фольклорист, громадський діяч. Видала зібрані нею на Буковині «Народні пісні з-над Днітра».

Майбутні події Дивитися всі