Учені: постійне навчання і саморозвиток – запорука здорових клітин мозку

02 червня 2014 о 13:31
pedpresa.com.ua

Фахівці стверджують, що людині необхідно вчитися і навчатися чого-небудь протягом усього життя, тільки так можна зберегти здоровий глузд на довгі роки.

Вчені з Department of Psychology and Center for Collaborative Neuroscience at Rutgers ( США ) виявили, що нові клітини мозку в молодих щурів, які були успішні в навчанні, надалі вижили, тоді як такі ж клітини головного мозку в тварин, які не могли опанувати завдання, швидко відмирали. Час життя нейронів дослідники реєстрували за допомогою барвників.

Досліджуючи гіпокамп – частину мозку, пов’язану з процесом навчання, – після того, як щурі навчилися асоціювати звук з руховою реакцією, вчені виявили, що нові клітини мозку були ще живі в тих, які опанували завдання, тоді як нейрони у менш здібних щурів загинули.

Дослідники вважають, що результат експерименту свідчить про те, що масовість активних нейронів головного мозку, швидше за все, допомагає молодим тваринам раніше виходити з-під опіки своїх матерів і стикатися з небезпеками, проблемами та можливостями дорослого життя, ефективніше при цьому навчаючись і, відповідно, виживаючи.

Вчені поки що не повторили експеримент на головному мозку людей, проте вони впевнені, що результати їхнього дослідження можна екстраполювати на всіх тварин.

22 жовтня

Народився Віктор Протопопов
(1880, с. Юрки, Полтавська область - 1957) – видатний український психіатр та фізіолог, засновник патофізіологічного напряму в психіатрії. Разробив оригінальні методи¬ки дослідження вищої нервової діяльності, описав «Синдром Протопопова» (Тріада Протопопова) - комплекс симптомів при маніакально-депресивному психозі.
Народився Іван Бунін
(1870, м. Воронеж, Росія – 1953) – російський поет, письменник українського походження, Нобелівський лауреат. Багато років жив та творив в Україні (Харків, Полтава, Одеса, Київ). Автор статті «Пам’яті Т. Г. Шевченка», творчістю якого захоплювався, перекладів Шевченкових віршів «Закувала зозуленька» та «Заповіт», а також низки віршів Б.Грінченка.
Великий і багатий край, краса його нив і степів, хуторів і сіл, Дніпра й Києва, народ сильний і ніжний, у кожній дрібниці побуту свого красивий і охайний…» (Іван Бунін про Україну)