Учені: постійне навчання і саморозвиток – запорука здорових клітин мозку

02 червня 2014 о 13:31
pedpresa.com.ua

Фахівці стверджують, що людині необхідно вчитися і навчатися чого-небудь протягом усього життя, тільки так можна зберегти здоровий глузд на довгі роки.

Вчені з Department of Psychology and Center for Collaborative Neuroscience at Rutgers ( США ) виявили, що нові клітини мозку в молодих щурів, які були успішні в навчанні, надалі вижили, тоді як такі ж клітини головного мозку в тварин, які не могли опанувати завдання, швидко відмирали. Час життя нейронів дослідники реєстрували за допомогою барвників.

Досліджуючи гіпокамп – частину мозку, пов’язану з процесом навчання, – після того, як щурі навчилися асоціювати звук з руховою реакцією, вчені виявили, що нові клітини мозку були ще живі в тих, які опанували завдання, тоді як нейрони у менш здібних щурів загинули.

Дослідники вважають, що результат експерименту свідчить про те, що масовість активних нейронів головного мозку, швидше за все, допомагає молодим тваринам раніше виходити з-під опіки своїх матерів і стикатися з небезпеками, проблемами та можливостями дорослого життя, ефективніше при цьому навчаючись і, відповідно, виживаючи.

Вчені поки що не повторили експеримент на головному мозку людей, проте вони впевнені, що результати їхнього дослідження можна екстраполювати на всіх тварин.

25 липня

Народився Юліан Кулаковський
(1855, Литва – 1919) – історик, археолог, Фахівець з історії Північного Причорномор'я, Візантії, Стародавнього Риму. Проводив археологічні дослідження античних пам»яток півдня України (Ольвія, Пантікапей). Автор 3-томника «Історія Візантії».
І тільки Рим один до Риму міг рівнятись, І Риму одного міг тільки Рим жахатись. Було бо писано у книзі судьбовій, Щоб скрізь підносив він тріумфу горді брами, Законом для землі поставив присуд свій, А серця мужністю зрівнявся з небесами! (Микола Зеров)