chrome firefox opera safari iexplorer

Повернуте Києву скіфське золото вже виставили в музеї коштовностей

09 вересня 2014 о 15:24

Скіфське золото та скарби сарматів, які тривалий час залишалися в Амстердамі через правову суперечку, спричинену окупацією Криму Росією, вже виставлені в експозиції Музею історичних коштовностей України на території Києво-Печерської Лаври.

Про це Укрінформу повідомила завідувач музею Людмила Строкова.

«Це перший день для загального відвідування. Вчора ми їх виставили, у вихідний день для відвідувачів. І сьогодні це перший день, що їх можна побачити саме в експозиції», — сказала Строкова.

За її словами, у Київ з амстердамського Музею Алларда Пірсона повернулися всі 19 експонатів, що надавалися для виставки в рамках спільного з кримськими музеями проекту «Крим — золотий острів у Чорному морі». Це загалом 22 одиниці, серед яких вироби з золота, срібла та бронзи від IV ст. до н.е. до І ст. до н.е. Зокрема, це золотий скіфський шолом, золотий скіфський меч та піхви до нього, а також сарматські коштовності: прикраси та предмети побуту. Як зазначила музейниця, страхова вартість цих експонатів складала 11,5 млн євро.

Ще 565 експонатів з кримських музеїв, за словами Строкової, залишаються в Амстердамі в Музеї Пірсона до юридичного вирішення питання про місце їх повернення.

Нагадаємо, експонати з кримських музеїв Сімферополя, Керчі, Бахчисарая і Херсонеса, а також київського Музею історичних коштовностей України виставлялися в Європі в рамках спільного проекту «Крим — золотий острів у Чорному морі» з 3 липня 2013 року до 31 серпня 2014-го. Внаслідок окупації Росією українського Криму виник правовий конфлікт стосовно сторони повернення кримських експонатів. Нині вони зберігаються у Музеї Алларда Пірсона в Амстердамі — останньому місці експозиції виставки.

22 липня

Інші дати
Народився Милиця Симашкевич
(1900, м.Кам’янець-Подільський – 1976), український художник театру і кіно («Коліївщина», «Наталка Полтавка», «Багата наречена», «Кармелюк», «Вершники», «Кубанці», «Майська ніч».  
«Художник повинен бути в своїх творах дзеркалом громади, але дзеркалом високої ціни, в котрому б одбивалась жизнь правдива, добре спорядкована й згрупована, освічена вищою ідеєю.» (Іван Нечуй-Левицький).
Розгорнути