chrome firefox opera safari iexplorer

Українці — одна з найменш «літаючих» націй Європи

24 липня 2017 о 12:58

Зробивши ставку на залізницю та автотранспорт, Україна останні 25 років майже не займалася питаннями відродження авіатранспорту, пишуть для «Дзеркала тижня» експерти, аналізуючи дану галузь у статті «Аеропорти України: як не пролетіти над Парижем?».

Згідно з даними Міжнародної ради аеропортів, українці — одна з найменш «літаючих» націй Європи. Послугами авіаперевезень користуються на сьогодні менш як 5% громадян.

Для цього, на думку експертів, є як мінімум дві причини:

  • слабка економіка, що породжує низькі доходи українського населення і, як наслідок, неспроможність покрити туристичні витрати в Європі (оскільки вартість квитка — це в середньому1/10 усіх витрат на подорожі);
  • нерозвинена промоція доступних місць для відпочинку, в тому числі у безвізових (раніше) країнах.

Автори матеріалу також звертають увагу на те, що, фактично, з 50 постійнодіючих станом на 1991 р. аеропортів, які сполучали Україну зі світом, на сьогодні маємо до 20 аеропортів, з яких 2/3 потребують реконструкції та суттєвого переоснащення.

З усіх аеропортів України 50% мають муніципальну форму власності, 15 — державну та 35% — змішану. Порівнюючи з даними Міжнародної ради аеропортів, у Європі 59% з них перебувають у державній власності та 15,8 — у приватній, є тенденції до збільшення частки останньої.

Аеропорти в державній власності — це «Львів» і «Бориспіль». Вони мають певні особливості господарювання, адже пов'язані із Фондом держмайна, Міністерством інфраструктури та КМУ, які регламентують їхню діяльність у частині управління майном, ставках обслуговування тощо. І якщо прихід, до прикладу, лоукост-авіакомпанії в державний аеропорт може відбутися в «командно-наказовому» порядку, то решта аеропортів у комунальній (або в приватно-комунальній) власності в змозі самостійно формувати пул авіакомпаній-партнерів, виходячи з комерційного ефекту, і, відповідно, бути більш гнучкими в реалізації своєї економічної політики.

Згідно з індексом глобальної конкурентоспроможності 2016—2017 рр., Україна посідає 103-тє місце в світі за напрямом авіаційної інфраструктури, перебуваючи поряд із Бутаном і Кабо-Верде.

Зрозуміло, що без інвестицій ми ризикуємо назавжди втратити статус транзитної держави, оскільки сьогодні не в змозі самостійно відновити транспортну інфраструктуру, і складний механізм отримання кредитних ресурсів не стимулює цього процесу, переконані автори.

21 березня

Інші дати
Яків Гандзюк
1873 – видатний український військовий діяч, генерал-майор. Одним із перших на Південно-Західному фронті українізував російську дивізію, яка ввійшла до складу Першого українського корпусу генерал-лейтенанта П.Скоропадського.
Розгорнути
Народився Олександр Лотоцький (Білоусенко)
1870 – український письменник, науковець, державний діяч, активний захисник української мови й письменства. Укладач читанок-хрестоматій; автор казок, оповідань за фольклорними мотивами.
Розгорнути
Народився Модест Мусоргський
1839 – російський композитор. На українську тему написав оперу «Сорочинський ярмарок»; першим із російських композиторів звернувся до творчості Т. Шевченка – на тексти фрагментів із поеми «Гайдамаки» написав пісні «Гопак» та «На Дніпрі».
Розгорнути
Народився Олексій Шовкуненко
(1884, м. Херсон – 1974) - український живописець майстер пейзажу і портрета, педагог. Автор картин «Дніпробуд», «Одеський суднобудівний завод», «Осінні квіти», «Конча-Заспа», портрети В.Заболотного, М.Рильського, С.Ковпака, М.Лисенка.
Розгорнути