chrome firefox opera safari iexplorer

ДАІ повертається до автоматичної фотофіксації порушень

12 листопада 2013 о 11:58

Для українських водіїв готують нововведення — введення автоматичної фотофіксації порушень правил дорожнього руху. Передбачається реєструвати, наприклад, виїзди на зустрічну смугу, на заборонний сигнал світлофора і перевищення швидкості. При цьому в ДАІ не виключають, що максимальна швидкість руху в населених пунктах буде обмежена до 50 км/год.

Про це пише Коммерсант-Украина у статті «Пристебніться, вас знімають».

Департамент ДАІ майже завершив розробку законопроекту, що передбачає введення автоматичної фіксації порушень правил дорожнього руху. Система автоматичної фотофіксації порушень вперше була введена в Україні восени 2008 року. Її основним компонентом був вимірювач швидкості «Візир» російського виробництва. Проте в 2010 році через численні протести громадян Конституційний суд визнав неконституційним накладення штрафів на підставі даних «Візира» без складання співробітниками ДАІ протоколу про адміністративне правопорушення. Основними причинами протестів стали технологічне недосконалість приладу , відсутність чіткої законодавчої бази для застосування фотофіксації, а також проблеми з сертифікацією самого «​​Візира». Крім того, нерідко повідомлення про штрафи приходили власникам автомобілів, хоча за кермом перебували зовсім інші люди.

Слід зазначити, що зараз в Україні діють комплекси фото- і відеофіксації «Гарпун». Однак вони не влаштовують ДАІ, оскільки передбачають зупинку автомобіля, втручання інспектора і, відповідно, корупційну складову. У ДАІ пропонують виключити контакт з водієм. Прилади будуть фіксувати перевищення швидкості, виїзди на зустрічну смугу, на заборонний сигнал світлофора, на залізничний переїзд при закритому шлагбаумі, а також рух по пішохідних переходах або тротуарах . Дані будуть направлятися в центри обробки інформації, після чого власнику транспортного засобу за місцем його проживання буде направлено повідомлення про штраф, який він повинен буде виплатити або оскаржити. У сповіщенні буде вказано номер автомобіля і дата порушення з додатком відповідних фотографій. У разі невиплати інформація буде направлена ​​в Державну виконавчу службу для стягнення штрафу.

Зараз тестуються чотири комплекси з різними характеристиками — три в Києві і один у Севастополі. Вони вироблені в Китаї, Південній Кореї і спільно зі Словенією. За словами співрозмовників в ДАІ, прийнято рішення спочатку розробити відповідну нормативну базу, підготувати громадську думку, і тільки після цього закуповувати обладнання. За розрахунками ДАІ, тільки на першому етапі знадобиться більше 2 тисячі таких комплексів, поряд з якими будуть встановлюватися відповідні дорожні знаки. «На їх придбання та установку знадобиться більше $200 млн.», — зазначили ДАІ. Вони будуть розташовані в місцях концентрації ДТП і на ділянках, що вимагають підвищеної уваги.

У ДАІ також не виключають, що наступного року може бути посилений швидкісний режим на дорогах. «Ми розглядаємо питання про зниження швидкості в населених пунктах до 50 км/год (зараз — 60 км/год , — ред.)», — сказав начальник центру безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем при МВС Сергій Будник.

26 січня

Інші дати
Михайло Жизневський
Активіст Євромайдану та журналіст, член Самооборони Майдану. Член організації УНА-УНСО, проживав у Білій Церкві. Загинув під час протистоянь на вулиці Грушевського в Києві. Герой України (посмертно)
Розгорнути
Народився Павло Кошиця (Порай-Кошиця)
(1863, с. Кирилівка, нині с. Шевченкове Черкаської обл. - 1904) - український оперний і камерний співак (тенор). Виконував оперні партії в театрах Росії, Італії, України. Був солістом Большого театру в Москві.
Розгорнути
Народився Іван Кулик (Ізраїль Юделевич)
(1897, м.Шпола Черкаська область – 1937) – український письменник, перекладач, громадський діяч. Автор збірки віршів «Мої коломийки», «Зелене серце», «В оточенні» та ін.
«Собі поети право залишають, Всі інші відкидаючи права: Належати до тих, кого вбивають, А не до тих, хто холодно вбива» (Леонід Первомайський)
Розгорнути