chrome firefox opera safari iexplorer

Коли українці пересядуть на електромобілі?

07 березня 2016 о 12:02

Вартість нового електромобілю в Європі починається від 20 тис. євро і може сягати 200 тис євро. У чому його перевага над звичайним автомобілем та як придбати його дешевше, розповів  засновник Tesla Club Ukraine Назар Шимоне-Давида. А ще про те, де невдовзі у Львові з’являться нові безкоштовні зарядки до електромобілів, та як змінюються водії, які пересідають на такий вид транспорту.

1. Перші Tesla і Nissan Leaf. У водія, який їде електромобілем зникає відчуття, що між ним та колесами ще щось знаходиться. Немає такого відчуття, що бензин потрапляє в двигун, там згорає, і тоді відбувається прискорення. В електромобілі цей процес відбувається одразу. До цього швидко звикаєш. І коли сідаєш у звичайний автомобіль, вже добре розумієш відмінність. Водії змінюють сприйняття.

Першу Tesla до Львова ми привезли ще півтора роки тому. З того часу – ще чотири такі автомобілі, а зараз користуємося Nissan Leaf. На ньому ми за чотири місяці проїхали 5,5 тис. кілометрів. Якщо перерахувати на гривні – виходить 12 тис. грн, які не було витрачено на бензин.

2. Переваги та недоліки. За всіма характеристиками електромобіль кращий, ніж звичайне авто. Він динамічніший, комфортніший, тихіший, дешевший в обслуговуванні, екологічно чистий.
Має  лише два недоліки: час зарядки і відстань, яку він може проїхати. Сьогодні дешевші автомобілі проїжджають до 200 кілометрів, дорожчі – до 500 кілометрів без підзарядки.

3. Зарядка електромобіля. Питання зарядки електромобіля я вирішив легко. Ми з першого поверху, де стоїть щиток, провели кабель. Щоранку маємо заряду на 150 кілометрів їзди. Для пересуванні містом цього більше, ніж достатньо.
Розетка заправляє повільніше, аніж станція. Від 220 вольт Nissan Leaf заряджається за 6-7 годин. Nissan Leaf може брати тільки 6 кіловат на годину. Тому він не дуже зручний для далеких подорожей. Більше для міста. Renault Zoe заряджається 22 кіловати на годину. Тому від заправок може зарядитися за годину. Nissan Leaf – за три години. Їх зараз оновлюють, щоби вони швидше заряджалися.

Якщо б Nissan Leaf зараз заряджався, то за годину заряду би вистачило на 40 кілометрів їзди. Це те саме, що якби на виході з кав’ярні нам дали 100 гривень на бензин. Хоча по електроенергії це на 10 грн.

Зарядка для електромобілів, встановлена на вул. Січових Стрільців. Білий Nissan Leaf — Назара Шимоне-Давида 

4. Новинка на українських дорогах. Сьогодні відбувається бум електромобілів в Україні. І хотілось би, щоб Україна на законодавчому рівні ще більше підтримала електромобілі. Усі дуже очікують на друге читання двох законопроектів, які мали би відмінити ПДВ та акциз. Але навіть при сьогоднішньому законодавстві є дуже велика і суттєва пільга на електромобілі, яка стосується акцизу. Акциз на електромобілі складає тільки 109 євро. При розмитнені оплачується лише ПДВ і мито. В звичайних автомобілях доля акцизу доволі значна.

Я не розглядаю електромобіль як щось екзотичне. Я розглядаю його як авто для щоденного використання. Це повноцінний серійний автомобіль. І він не потребує для себе особливого ставлення.

Але багато хто, вважає, що це новинка, тому бояться їх купувати. Однак їх вже є тисячі в Україні. В Nissan зробили ставку на електромобілі, і їх вже випустили 250 тис. шт. у світі. Інші моделі в Україні не мають великого поширення. Їх зобов’язані випускати із дозволом на продажі в США, і їх є не така велика кількість.

В Україні офіційно продають лише Mitsubishi iMiEV.

Кількість електромобілів у Львові важко вирахувати. За день, пересуваючись по місту, можна зустріти декілька електромобілів. Загалом їх близько сотні.

5. Порівняння моделей електромобілів. Кожен із них хороший у своєму класі. Tesla випереджає за продажами BMW і Audi в Європі. Nissan Leaf кращий в своєму класі. Але їх важко порівнювати. Бо це різні класи. І різна ціна.

Nissan Leaf. Для міста зручніший Nissan Leaf. За 6-7 років їзди на ньому ті гроші, які вклали в цей електромобіль, витратили би на бензин і решту речей для звичайного автомобіля. Його ціна стартує від 20 тис. доларів США. Nissan Leaf ще офіційно не продається в Україні. Тому вигідно купувати легко вживані за кордоном. Ціна різко відрізняється від нового, а за якістю це дуже хороший вибір.

Tesla. Незважаючи на те, що всі Tesla виготовляють в США, варто говорити про американський та європейський варіант. Там є відмінність в зарядних пристроях, доступу до інтернету для автомобілів. В Україні ми провели цікавий експеримент. Tesla зазвичай проїжджає до 500 км на одному заряді. Ми проїхали 560 км зі Львова до Києва. Тому що ми їхали на малій швидкості – 70 км/год., що не дуже комфортно.

 

6. Зарядні пристрої для автомобілів та електропаркування. Мета Tesla Club Ukraine – розвинути всеукраїнську мережу заправок. У нас найбільша мережа в Україні – 52 станції. 38 зарядок в Україні було відкрито на заправних станціях ОККО минулого року.

Хочемо, щоб для кінцевого користувача зарядка була безкоштовною, як безкоштовне wi-fi в закладах. . Просто ви будете пити там каву, їсти, тож заклад залишиться в плюсі.

Цікаво з психологічної точки зору, як мислить людина,коли бере в користування електромобіль. Думаєш спочатку, що ти ентузіаст, бо один такий. Але коли бачиш, що серйозні компанії вкладають в це кошти, встановлюють зарядні пристрої, то розумієш, що відбувається над цим серйозно працюють, що це дуже скоро стане стандартом.

Сам зарядний пристрій коштує понад 1000 євро. Також треба врахувати роботи з облаштування, прокладення електричного кабелю. Тож невдовзі у Львові буде встановлено ще одну зарядку для електромобілів у «Планеті кіно», в «King Cross Leopolis».

Поки що в законодавстві не визначено такого терміну, як паркування для електромобілів. Але Tesla Club Ukraine також намагаємося це лобіювати.

7. Чи є майбутнє для електромобілів в Україні? Ініціативи є, але це скоріш популізм. Щоб запустити серійний автомобіль, слід витратити від 500 млн. євро. В нас може бути дозбірка. Але не з «нуля». Серійний випуск автомобілів – це складний процес. За останні 50 років жодної компанії в автомобільній індустрії, яка б випускала автомобілі і була б успішна, – не з’явилося. За винятком Tesla Motors. Усі інші банкротували.

Правильний хід – громадський транспорт. Для «Електрону» – це правильне рішення, що вони працюють у напрямку громадського транспорту. Багато китайських компаній розвиваються саме так.

З часом ми пересядемо на електромобілі. Бензинові залишаться, але в малій кількості. Так як це було з мобільними телефонами, адже фактично всі вже давно перейшли на смартфони.

— See more at:

Джерело: твоє місто
Розділи: Суспільство

29 березня

Інші дати
Марія Вольвач
1841 – українська поетеса, письменниця, громадсько-культурна діячка.
Розгорнути
Народилася Марійка Підгірянка
1891 – Марійка Підгірянка (Марія Ленерт-Домбровська) – українська поетеса, педагог. Авторка збірки поезій «Відгуки душі», поеми «Мати-страдниця», книжок для дітей «Вертеп», «Святий Миколай на Підкарпатській Русі», «Малий Василько», «Кравчиня Маруся», «Юркова мандрівка», «Зайчик і Лисичка», байок, казок, пісень, загадок.
«Спіть, діточки, спіть, Віченька стуліть ! Дрібен дощик стукотить, Вікнам казку гомонить… Дрібен дощик пада там, А тут тихо, тепло нам. При матусі рідненькій, У світличці чистенькій. Спіть, діточки, спіть. Віченька стуліть» (Марійка Підгірянка)
Розгорнути