Міжнародне турне «Побачити Україну: Docudays UA мандрує світом» (SEEUKRAINE: DOCUDAYS UA ON TOUR) стартує 21 січня з Парижа. У столиці Франції події фестивалю проходитимуть у приміщеннях кінотеатру La Filmothèque du Quartier Latin та арт-простору Jour et Nuit Culture.
Протягом січня-серпня 2016 року проект SEE UKRAINE: DOCUDAYS UA ON TOUR відвідає п’ять країн Європи: Францію, Німеччину, Італію, Іспанію та Грецію. У програмі фестивалю заплановані покази документальних фільмів, фотовиставки, зустрічі з українськими кінематографістами, а також лекції та дискусії за участю громадських активістів і правозахисників, які допоможуть глядачам краще зрозуміти ситуації, зображені у фільмах, та нададуть більше інформації про події у країні.
«Ми переконані, що документальне кіно, фотографія та живе спілкування – найкращий засіб швидко й ефективно занурити іноземних глядачів у соціально-культурну та політичну реальність нашої країни, донести правду про російську агресію й показати, що Україна – європейська держава свободи, позитивних змін і талановитих людей, які нині мужньо й самовіддано захищають найвищі європейські цінності», – пояснює директор проекту SEE UKRAINE: DOCUDAYS UA ON TOUR Алла Тютюнник.
У французьку програму, що триватиме майже місяць, увійшли шість українських неігрових стрічок, що в різні роки були показані на Docudays UA. Всі представлені стрічки за часом створення охоплюють майже століття й дозволяють побачити країну з різних ракурсів і культурно-історичних перспектив. Це призери міжнародних кінофестивалів, які в останні роки відкривали світові українську документалістику: «Жива ватра» (2014) Остапа Костюка та «Час життя об’єкта в кадрі» (2012) Олександра Балагури, а також альманах «Євромайдан. Чорновий монтаж» (2014), який відображає три місяці революції і був першим фільмом-свідченням вибуху пробудженої гідності українців. Про країну часів перебудови та перших років новітньої історії держави розповідають дві стрічки одного з перших незалежних українських документалістів Сергія Буковського «Завтра свято» (1987) і «Україна: Точка відліку» (2011).
У програмі показів є і класика кінематографу – чорно-білий німий фільм «Одинадцятий» (1928) Дзиґи Вертова, в якому йдеться про 1920-ті роки, період будівництва соціалізму в Українській РСР та індустріалізації, часи, коли молоде покоління митців натхненно творило нову міфологію і працювало на радянську пропаганду. Показ стрічки відбудеться у супроводі живої музики у виконанні піаністки Софії Турти та композитора Антона Байбакова, який спеціально створив оригінальний саундтрек для «Одинадцятого» у рамках проекту «Коло дзиги» – серії музичних кіноперформансів, започаткованих Центром Олександра Довженка.
Під час показів також відбудуться зустрічі та обговорення фільмів із режисерами Сергієм Буковським, Олександром Балагурою та продюсеркою Юлією Сердюковою.
Також у рамках проекту в Парижі пройде фотовиставка Олександра Глядєлова «Чуєш, брате?», яку відкриє сам автор. Це експозиція, яка розповідає про революцію та війну Росії проти України. Минулого року фотовиставка була показана на Docudays UA у Києві, а також у регіонах України під час Мандрівного фестивалю. Олександр Глядєлов знімає на чорно-білу плівку, використовуючи аналогову камеру з ручним наведенням фокуса. Знімати таким чином в епіцентрі бою практично неможливо, а тому фотографу доводиться вдивлятися в те, що відбувається в проміжках життя між боями.