chrome firefox opera safari iexplorer

15 гривень за літр бензину – така українська реальність?

10 березня 2011 о 20:46

Бензин як у Європі — тепер не фантазія, а реальність. Щоправда, йдеться не про якість, а про вартість. Ціна палива вже перевищила межу 10 гривень.

Та це ще не межа. Адже Уряд планує впровадити ще одне мито – тепер на імпортний бензин. Самі урядники нового підвищення цін не бояться і людям теж радять заспокоїтись. Адже, за їхніми розрахунками, після введення ще одного мита вартість пального впаде.

Ціни на бензин зростають, а його якість залишається стабільно поганою, скаржиться водій Василь. Каже, навіть під виглядом імпортного палива часто продають товар зовсім не європейської якості. Тому чоловік дедалі частіше думає про перехід на альтернативні види палива.

Василь, водій: «Вопрос перехода, вернее приобретения машины с электромотором, с дизелем, который будет намного экономичней. То есть конечный результат – уход от бензиновых двигателей».

Ціна на імпортний бензин перевалила за 10 гривень, ціна на український до цієї позначки невпинно наближається. Урядовці своєї вини в цьому не бачать. Пояснюють – по-перше, з нового року у вартість бензину внесли транспортний збір, по-друге – нафта на світових ринках постійно дорожчає. Та й взагалі, вважають у профільному міністерстві – водіям нема на що скаржитись.

Володимир Макуха, заступник міністра палива та енергетики України: «Давайте не будем усугублять ситуацию, то есть сегодняшняя цена – она является приемлемой, ми видим, что транспортные потоки не уменьшились. Все кто ездил, они продолжают ездить, эта цена бензина не является критической».

Знижувати вартість бензину у міністерстві палива та енергетики вирішили оригінально – обкласти імпортне пальне ще одним податком. Посадовці переконують, ціни після цього не виростуть, а навпаки — впадуть. Потім. У віддаленій перспективі.

Володимир Макуха, заступник міністра палива та енергетики України: «Он, наверное, не подешевеет сразу, но через какое-то время, вы знаете экономика — это вещь чрезвычайно инерционная, рассчитывать, что после принятия решений на следующий день все произойдет, нельзя. Есть определенный период, когда эти действия начинают воздействовать на экономическую жизнь страны».

Профспілки водіїв та перевізники з урядовцями не погоджуються. Порахували, після впровадження нового мита вартість іноземного палива зросте десь до 13-15 гривень. І зачепить це не тільки автомобілістів.

Василь Попик, голова профспілки таксистів України: «Будь-яке збільшення ціни, імпорту палива – то є не просто збільшення ціни на паливо, то є збільшення ціни на все. Абсолютно на все, на всі послуги, на товари, на хліб, на цукор».

Іще один аргумент урядників за впровадження мита на імпортне паливо – захист вітчизняного виробника. Проте, автомобілісти на українському бензині їздити не хочуть. Водій Валерій каже, навіть якщо ціна на імпортний зросте, на вітчизняний все одно не перейде. Бо якість нашого бензину закордонному програє за всіма показниками.

Валерій, водій: «Расход топлива и как машина едет, по мощности машины. То есть по всем показателям отличается».

Олександр Данилюк, громадський рух «Спільна справа»: «Дороге і неякісне українське паливо нездатне конкурувати з дешевим і якісним паливом, яке імпортується в Україну, через такі абсолютно неринкові методи намагаються просто поставити в конкурентоздатні умови».

Вивчати вартість бензину взявся Антимонопольний комітет. Обіцяють, якщо виявлять порушення – винних покарають.