В Україні вводяться обмеження на рекламу безрецептурних препаратів. Вчора МОЗ опублікувало список з 326 ліків — в нього зокрема увійшли популярні АЦЦ, Корвалол, Парацетамол і Солпадеїн, пише газета КоммерсантЪ-Украина в статті Правительство избавляет от рекламной зависимости.
Серед компаній, які найближчим часом відчують на собі ці обмеження, такі великі виробники, як Фармак, Здоров'я і GlaxoSmithKline. У компаніях не згодні з критеріями, якими керувалися в МОЗ при складанні списку, а введення обмежень, на їхню думку, призведе до зниження продажів.
Учора Міністерство охорони здоров'я опублікувало список лікарських препаратів, заборонених до рекламування. До списку, який МОЗ підготувало у зв'язку з прийняттям в минулому році закону N7007, увійшло 326 різних препаратів.
Обмеження на рекламу ліків, що продаються без рецепта, вводяться вперше. Зараз заборонено рекламувати лише рецептурні медпрепарати. Але народні депутати та уряд неодноразово намагалися ввести повну заборону на рекламу ліків. У список МОЗ увійшли препарати, що відповідають певним критеріям. Це ліки, що викликають звикання, містять наркотичні та психотропні речовини, призначені для лікування дітей віком до 12 років, а також для прийому під час вагітності та лактації.
Крім того, до переліку потрапили препарати для лікування туберкульозу, венеричних захворювань, надзвичайно небезпечних інфекційних захворювань, ВІЛ/ СНІДу, раку, хронічного безсоння, цукрового діабету, ожиріння, еректильної дисфункції.
Із 326 ліків, заборонених до реклами, більше 100 вироблено в Україні. З великих виробників обмеження торкнуться компанії Фармак (в списку 14 її препаратів), групи компаній Здоров'я (12) і Дарниці (6). «Із зарубіжних компаній це GlaxoSmithKline (GSK). Наприклад, під заборону потрапив його препарат Солпадеїн, один з лідерів у групі анальгетиків», — відзначає менеджер в одній із фармкомпаній. Джерело Коммерсанта, близьке до GSK, розповіло, що зараз на Солпадеїн припадає близько 30% продажів всіх безрецептурних препаратів компанії.