Кабінет Міністрів виступив з ініціативою запровадження утилізаційного збору на всі імпортні та українські автомобілі.
Згідно з урядовим законопроектом «Про внесення змін до Податкового кодексу та деяких законодавчих актів щодо утилізаційного збору», базова ставка збору для легкових автомобілів складе 5,5 тис. грн, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки — 38 тис. грн, пише ТСН з посиланням на «Комерсант-Україна».
Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта. Для нових легкових автомобілів значення коефіцієнта становить 86-550% від базової ставки (4,73-30,2 тис. грн) залежно від об'єму двигуна, а для машин старше трьох років — 530-3501% (29,1-192,5 тис. грн).
Відповідно до законопроекту, вітчизняні виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, зможуть проводити утилізацію самостійно.
Збір, сплачений ними, буде направлятися на спеціальний банківський рахунок, з якого можна буде фінансувати організацію утилізаційних потужностей. Таких підприємств в Україні зараз лише два: «Укравто» і «Богдан».
Імпортери і вітчизняні виробники, які не мають повного циклу виробництва, критикують документ. За словами гендиректора Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олега Назаренка, «за допомогою цього закону з ринку хочуть усунути імпортерів і деяких місцевих виробників».
Нагадаємо, досі утилізаційний збір в Україні застосовувався лише для російської продукції. Він був запроваджений в середині вересня у відповідь на введенний з 1 вересня збір для імпортних машин в РФ.