chrome firefox opera safari iexplorer

Українські водії платять за дороги у десять разів більше, ніж йде на їхній ремонт

11 лютого 2013 о 14:27

На ремонт доріг «Укравтодор» витрачає всього лише 2 млрд грн на рік, у той час, як загальна сума дорожнього акцизу, закладеного у вартість бензину, становить близько 20 млрд гривень на рік. На що йдуть інші кошти — невідомо.

В уряді і на місцях говорять, що для якісного покриття доріг необхідно більше грошей. За інформацією «Укравтодору», потрібно відремонтувати 170 тис. км. 90% з них уже відпрацювали свій вік 2-3 рази і вимагають капітального ремонту, не кажучи вже про поточний. Для цього потрібно, щонайменше, 450 млрд грн, що відповідає бюджету України.

Виконати всі роботи відразу немає можливості. На поточний момент «Укравтодор» отримує приблизно в тридцять разів менше — 15 млрд грн. З них на утримання і ремонт доріг йде не більше 15 %. Решта грошей — це повернення кредитів.

Також в «Укравтодору» є величезні борги перед різними банками. У підсумку на дороги залишається 2 млрд грн.

За дороги водії платять щоразу самі. Так званий дорожній акциз закладений в кожній тонні палива. Щоразу, як водій наповнює бак свого автомобіля, він платить за вітчизняний асфальт від 80 до 140 грн. Скільки грошей збирають таким чином — точно невідомо, адже це питання так і повисло без відповіді у трикутнику: Мінфін — Держказначейство — Міністерство податків і зборів. Журналісти підрахували, що мова йде про 20 мільярдів гривень. Що в 10 разів менше нинішніх витрат на ремонт доріг.

Крім того, ремонт через «вбиті» шляхи автовласники оплачують зі своєї кишені. Зараз СТО отримують уп'ятеро більше замовлень, ніж зазвичай.

Незважаючи на те, що Україна щороку витрачає на ліквідацію дорожньо-транспортних подій 5 млрд грн., вона, за даними незалежних міжнародних досліджень, займає четверте місце в Європі щодо смертності в ДТП і одне з перших — щодо смертності пішоходів.

У свою чергу юристи радять українцям судитися для відшкодування збитків у випадку, якщо їхні машини постраждали внаслідок незадовільного стану дорожнього покриття. Однак чиновники і далі говорять, що їм потрібно більше коштів, щоб латати українські дороги. А щоб їх отримати, хочуть навіть підвищити ціну на паливо.

Раніше прем'єр-міністр України Микола Азаров заявив, що на будівництво в Україні якісних доріг, які б витримали перепади температур взимку, грошей немає.

Нагадаємо, 31 грудня Генеральний прокурор України Віктор Пшонка повідомив, що через недостатній контроль територіальними підрозділами «Укравтодору» за використанням державних коштів, почастішали випадки непідтвердження виконаних робіт (будівництва, ремонту і утримання вулиць та доріг комунальної власності) документів первинного обліку. «Такі порушення виявлені ревізіями у всіх регіонах держави. Завищення обсягів і вартості робіт склало майже 177 млн грн», — сказав він.

20 вересня

Інші дати
Наталія Лотоцька 
1938 – театральна актриса. Лауреат Шевченківської премії. Ролі: Пріська («Шельменко-денщик» Г. Квітки-Основ’яненка), Хведоска («Дві сім’ї» М. Кропивницького), Поліксена («Кассандра» Лесі Українки) та ін. Ведуча передачі Українського радіо «Від суботи до суботи» (понад 30 років). 
Розгорнути
Народився Іван Світличний
(1929, с. Половинкине Луганської області - 1992) - український мовознавець та поет. Твори "Ґранатові сонети", "Серце для куль і для рим", "У мене тільки слово".
Свободу не втікати з бою, Свободу чесності в бою, Любити те, що сам люблю, А не підказане тобою, Свободу за любов мою Хоч і накласти головою, А бути все ж самим собою, — Не проміняю на твою, Ліврейську, жебрану, ледачу, Вертку, заляпану, як здачу, Свободу хама й холуя. Несу свободу в суд, за грати, Мою від мене не забрати — І здохну, а вона — моя. (c) Іван Світличний, 1929
Розгорнути