Уряд відреагував на прохання паркувальної служби ввести відповідальність водіїв за несплачену стоянку на парковці. Кабмін направив до Верховної Ради розроблений Мінрегіонбудом проект закону, що дає паркувальникам досить широкі повноваження.
Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на «Факти і коментарі».
«Згідно із законопроектом, штрафи для водіїв, котрі не встигли або не побажали заплатити за стоянку, варіюватимуться від 136 до 204 гривень. Якщо ж водій (навіть заплативши) припаркується на місці, призначеному для інвалідів, його можуть оштрафувати на суму від 255 до 306 гривень», — зазначає видання.
Спочатку передбачалося, що оформленням протоколів займуться інспектори ДАІ. Проте, за словами директора «Київтранспарксервіса» Андрія Дудка, хто складатиме протоколи про адмінпорушення, залежить від органів місцевого самоврядування.
У столичному «парксервісі» сподіваються, що ці повноваження передадуть його співробітникам, тобто паркувальникам. Вони блокуватимуть колеса і оформлятимуть документи. А розглядати адмінпротоколи і накладати штрафи доручать адмінкомісії при Київській міськдержадміністрації.
Допомогу ДАІ збираються притягувати лише при евакуації автомобіля на штрафмайданчик. Очевидно, це відбуватиметься, коли паркувальникам набридне чекати господаря машини.
Законопроект також вводить покарання і для посадовців, відповідальних за утримання стоянок. Так, за відсутність паркоматів чиновників нібито збираються штрафувати на 510-680 грн. Займатися цим повинна буде Держінспекція архітектурно-будівельного контролю (ДАБК).
У столичного «парксервіса» доки близько сотні паркоматів (цього року збираються купити ще 120 штук). А офіційних паркувальних місць 24 тисячі. І це при тому, що вказаний законопроект вимагає, щоб кількість паркувальних місць у Києві становила не менше 10% від населення міста (300 тисяч місць).
На думку глави цивільної організації «Комітет прямої дії» Дмитра Гнапа, ухвалення закону і початок блокування коліс приведе до опору з боку водіїв. Люди знову почнуть об'єднуватися в громадські рухи і допомагати один одному спилювати блокіратори. Головна причина — неадекватна вартість парковки, а також непрозорість розподілу коштів, що платять автомобілісти.
На думку голови активістів, вартість парковки необхідно знизити хоча б до 3 грн/година по усьому місту. А витрачання коштів самими паркувальниками поставити під контроль громадськості.
Нагадаємо, що в квітні 2010 р. Київський окружний адмінсуд заборонив користуватися блокіраторами паркувальникам. Відтоді вони не мають права перешкоджати руху автомобілів, водії яких не сплатили (чи сплатили, але частково) послуги парковки. Вплинути на «неплатника» співробітники «Київтранспарксервіса» можуть поки тільки морально.
У подальші роки сталося майже двократне зниження офіційних обсягів «данини», що збирається з київських водіїв паркувальниками.