4 червня в Києві презентовано логотип, який використовуватиметься до 200-річчя з дня народження Тараса Шевченка. Про це на прес-конференції повідомив Міністр культури України Леонід Новохатько.
«Логотип до 200-річчя Тараса Шевченка був відібраний компетентним журі авторитетних митців-графіків. На конкурс було представлено 208 ескізів від понад 100 учасників. Найкращою стала робота Олега Шупляка, викладача Бережанської дитячої художньої школи з Тернопільщини»,- поінформував Міністр, додавши, що «демократичні умови конкурсу дозволяли приймати кілька ескізів логотипу від одного автора. Основними критеріями відбору були лаконічність, асоціативність з особистістю Т.Г. Шевченка та ювілейною датою».
Леонід Новохатько зауважив, що цей логотип стане всеукраїнським таміжнародним символом Шевченківського ювілею і буде використовуватись на буклетах, каталогах, в оформленні інтер‘єрів приміщень, де проходитимуть заходи з відзначення 200-річчя Кобзаря, на телебаченні у тематичних програмах, фільмах, анонсах.
«Першу премію (30 тис. грн) журі не присудило нікому. Оскільки за умовами конкурсу робота повинна бути виконана бездоганно і не потребувати доопрацювання. Вже на першому етапі кожен з п’яти відібраних ескізів (із 208-ми), на думку членів журі, потребував коректив автора. А переміг той ескіз, який вимагав виправлень найменше», — розповів член журі, лауреат Національної премії України ім. Т.Г.Шевченка Василь Перевальський.
Леонід Новохатько вручив переможцю сертифікат на отримання ІІ премії у розмірі 20 тис. грн. (наказ Мінкультури України від 30.05.2013 №469) і подякував всім учасникам конкурсу.
ІІІ премію – 15 тис. грн. – отримав Віталій Мітченко – заслужений діяч мистецтв України, доцент, викладач кафедри графіки Національної академії образотворчого мистецтва і архітектури України.
Що стосується безпосередньо логотипу, то він представляє собою стилізований автопортрет молодого Шевченка, під яким міститься його авторський підпис та дата «200 років». Кольори логотипу: темно-синій, бронзовий чи темно-оранжевий. Що стосується фону, то він білий, проте допускається використання блідо-жовтого кольору у випадку роздруківки на банерній тканині. Розміри емблеми можуть змінюватися в залежності від застосування.
Довідково. Всеукраїнський відкритий конкурс на кращий ескіз логотипа з відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка був проведений Мінкультури України з 29 березня по 14 травня 2013 рокуна виконання Указу Президента України від 11 квітня 2012 року № 257 «Про додатковізаходи з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка» та Плану заходів з підготовки та відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г. Шевченка, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 року № 167-р.
До складу журі конкурсу увійшли 13 митців – народних художників лауреатів багатьох премій.
З 22 по 31 травня у Національному музеї ім. Т.Г.Шевченка відбулась виставка ескізів логотипу з відзначення 200-річчя від дня народження Т.Г.Шевченка. У цей період відбулось засідання конкурсного журі, під час якого був визначений переможець конкурсу.