chrome firefox opera safari iexplorer

Що Україна показала на Burning Man: розповідають художники

20 жовтня 2019 о 10:09
vogue.ua

Цьогоріч Україна представила на Burning Man два проєкти. Перший створила арт-група Catharsis: це інсталяція у формі метелика, розписана в петриківському стилі. Над другим проєктом працювала команда з більш ніж 70 художників з усієї країни: вони створили медіа-арт, який транслювали в пустелі на піраміді PlayAlchemist. Американський журнал про дизайн Dezeen назвав PlayAlchemist одним з найбільш вдалих проєктів Burning Man, а vogue.ua розпитав Світлану Коршунову, кураторку української групи, про те, як проєкт вдалося реалізувати.
 Що таке PlayAlchemis і в чому полягала ідея українського проєкту?

«Вже третій рік поспіль в умовах пустелі міжнародний кемп PlayAlchemist будує піраміду, яка під час Burning Man стає центром різноманітності культур світу, де щодня відбуваються перформенси, лекції та виступи міжнародних артистів. Цього року вирішили, що піраміда перетвориться на великий медіа-арт-об’єкт, з мапінг-проєкцією ззовні та всередині, що дуже складно реалізувати технічно. Нас запросили взяти участь у створенні цього проєкту. 

Ідея кожного проєкту на Burning Man — об’єднувати людей для створення неймовірних та вражаючих арт-об’єктів, ділитися своєю культурою та дарувати неймовірні враження. Більше того, щоб створити такий об’єкт — піраміду заввишки 22 метри посеред пустелі — необхідна команда людей, об’єднаних високими цілями. Цьогоріч слід було не тільки побудувати піраміду, а ще й обшити її трикутними панелями з усіх боків, побудувати навпроти маленьку піраміду, створити екран всередині та забезпечити роботу дуже крутого обладнання в умовах пустелі, а також створити той самий контент, який будуть демонструвати ззовні та всередині. Наша команда брала участь у всіх етапах реалізації проєкту. За технічний сетап та створення проєкції відповідали хлопці з Light Harvest (Сан-Франциско), які торік вже мали досвід створення піраміди та захисту техніки в умовах пустелі. 

Взяти участь у наймасштабнішому медіа-арт-проєкті за всю історію Burning Man було великою честю для нас, а можливість представити на ньому сучасний український медіа-арт та українських художників здавалася взагалі нереальною. Ми зробили опен-колл, щоб представити не лише себе, а й роботи українських сучасних медіа-митців. У результаті на опен-колл відгукнулось багато різних артистів, що подали понад 100 робіт. До фінальної збірки потрапило більше 70. Всі вони були опрацьовані нашими митцями та показані в межах виступу на піраміді.Хто з художників був задіяний у проєкті?

Очолив команду Олександр Кийченко, ініціатор та головний організатор нашої поїздки. Медіа-митці, які стали авторами ідеї та створювали контент – Ярослав Костенко, Валерій Коршунов, Юрій Миронюк. Оскільки ми їхали на Burning Man вперше, нас консультували ті, хто вже створював успішний український арт, – наприклад, Олександр Мілов. Допомогали Анастасія Луценко і Олександр Санченко, я безпосередньо займалась організацією опен-коллу. Наші хлопці виступали двічі, нарівні з іншими артистами з усього світу, та показували свою програму на зовнішній проєкції піраміди. І щодня всередині, на головному танцполі, був тільки наш контент. За чиєї підтримки реалізували проєкт і скільки це коштувало?

Ми спілкувалися з багатьма інвесторами та партнерами, та, дізнавшись про нову програму Українського культурного фонду, вирішили спробувати. Отож проєкт відбувся, насамперед, за підтримки УКФ. Завдячуємо також Олександрові Кійченку з Lavina Music: він багато років поспіль організовував гастролі українців і для нього стало цікавим викликом допомогти втілити у життя нашу ідею. Загальна вартість чотирьох місяців існування проєкту склала 70 350$. Його також підтримали Міністерство закордонних справ України, Міністерство інформаційної політики України, Американський Дім, Український інститут, міжнародний кемп PlayAlchemist.Ви писали, що у проєкті брала участь ONUKA. Як саме?

Не лише ONUKA, а ще й „Океан Ельзи“, Стасік — їхні кліпи подала компанія Radioaktive Film на конкурс на загальних умовах і ми змогли фрагменти показати на піраміді. Взагалі в проєкті взяли участь багато крутих українських митців та компаній, серед яких: Євген Лапченко, Слава Балбек, Юрій Мірон, Астіан Рей, Олександра Степаненко, Слава Крижанівський, Назар Михалко, дизайнер banda.agency, проєкт PlastikWood, RockStar — всіх просто не перелічити.Яким був фідбек?

Піраміда мала неймовірний вигляд, то була чиста магія, бо ти точно не очікуєш побачити таке посеред пустелі. Люди помічали піраміду здалеку, приїжджали, зупинялись та дивились, як вона оживає та переливається різноманітними проєкціями. Щодо українського контенту, то він був найбільш насиченим, з великою щільністю образів та смислів, та значно відрізнявся від інших. Ми отримали дуже гарні відгуки від колег з усього світу».

Джерело: vogue.ua
Розділи: Новини культури

27 квітня

Інші дати
Народився Олександр Беретті
(1816, м.Петербург, Росія – 1895) – український та російський архітектор, син Вікентія Беретті. Участник проектування Володимирського собору в Києві. За проектами Олександра Беретті збудовано 23 будівлі в ряді міст України. За проектами його батька Вікентія Беретті (14.06.1781 – 1842) в Києві збудовані будівлі Київського університету, обсерваторії і інституту благородних дівиць (нині Жовтневий палац).
Зелена піна лісу молодого Дрімотно плеще, як на морі шум. Блакитні тіні впали на дорогу, Заворожили мудрі бджоли ум. Стоять дуби замислено і строго. Тут — перейшовши молодий самум — Собі поставлю келію убогу, Щільник пахучий для останніх дум. (Максим Рильський)
Розгорнути