Відомий український композитор, піаніст, педагог Тадеуш (Тадей) Станіславович Маєрський народився у Львові.
1911р. закінчив філософський факультет Львівського університету і водночас — Консерваторію Галицького Музичного Товариства по класах фортепіано та композиції.
1912-14р.р. вдосконалював майстерність гри на фортепіано у Лейпцігській консерваторії.
До 1920 р. давав концерти в Польщі — як соліст і в складі ансамблю. Разом з братом – Яном Маєрським, тенором, співаком Паризької опери — здійснив турне західноєвропейськими столицями (Белград, Відень, Будапешт). У Львові 1923р. дав кілька концертів зі співачкою А.Яновською. Від 1927р. виступав ускладі тріо з С. Кребсом та А. Шмаром.
Починаючи з 1920 р., викладав фортепіано і методику фортепіанної гри в Консерваторії Галицького Музичного Товариства (ГМТ). З 1927 р. – професор вищого і концертного курсів ГМТ.
У 1910-і роки Тадей Маєрський створив Товариство аматорів музики і опери, писав музику, викладав майстерність гри на фортепіано, виступав у пресі як музичний критик.
У 1939—1941 рр. та 1944—1955 рр. Т.Маєрський викладав фортепіано у Львівській державній консерваторії.
Маєрський – композитор приділяв увагу різним жанрам інструментальної та вокальної музики. У 1930-х роках він спробував застосувати у своїх творах додекафонну техніку.й став одним з двох музикантів – не лише у Львові, а й загалом у цілій Польщі – які засвоїли цю складну композиторську техніку. (Додекафонія – техніка музичної композиції, за якої використовуються серії з «дванадцяти лише між собою співвідносних тонів». Її винайшов видатний австрійський музикант А.Шьонберг на початку 1920-х років).
Головний додекафонний твір Т.Маєрського — «Симфонічні етюди» для великого оркестру — з успіхом виконувався у Львові й Базелі.
1948 р. композитора звинуватили у «формалізмі» з усіма політичними оцінками, характерними для епохи «соцреалізму».
Помер Т.С. Маєрський 16 жовтня 1963р. у Львові.
До спадщини композитора належать музична комедія «Місс Елліс» («Блакитний вітер»); музика до вистав Е.Ростана «Далека принцеса», П.Рибіцького «Снігова ніч»; оркестровка незакінченої опери М. Леонтовича «На русалчин Великдень»; численні твори для фортепіано, скрипки з симфонічним оркестром та скрипки соло; твори для органа.
Т.Маєрський також є автором музично-педагогічних праць: «Школа гри на фортепіано», «Методологія гри на фортепіано», та статей про творчість відомих композиторів.
Підготувала Олена Бондаренко,
Громадський рух Миколи Томенка «Рідна країна»