Достаток сім'ї дає можливості для занять з репетиторами, а також вибору школи з більш кваліфікованими вчителями. Успішність навчання в школі залежить від того, наскільки заможна сім'я учня — діти із заможних сімей, найімовірніше, краще вчаться в школі. Про це свідчать результати соціологічного дослідження «Соціально-економічний портрет студентів», проведеного компанією GfK Ukraine на замовлення аналітичного центру CEDOS, які наводить у своїй статті для DT.UA Оксана Онищенко.
Серед учасників опитування 13% мали репетитора з одного предмета, 46 — з кількох, взагалі не займалися додатково — 41%. Читайте також: У 2015 році за кордоном навчалися 53 тисячі українських студентів Результати опитування свідчать, що що роль репетиторів для відмінників не така велика: з тих, хто мав репетиторів, на бюджет змогли вступити 71%, а з тих, хто не мав, щасливими студентами-бюджетниками стали 67% .
А ось у «хорошистів» різниця відчутніша: серед тих, хто займався додатково з кількох предметів, на бюджет вступили 53%, а серед тих, хто не займався, — 40%. Ці дані піддають сумніву поширену думку, що сподіватися на школу не варто, що скласти успішно ЗНО і вступити на бюджет без занять із репетитором неможливо, зазначає Онищенко.
«Статки сім'ї — це можливості для додаткових платних занять з репетиторами, а також вибір школи з хорошою матеріальною базою та більш кваліфікованими вчителями (адже доплата вчителям і поліпшення матеріально-технічної бази відбувається, як правило, за рахунок батьківських „благодійних“ внесків, які по кишені далеко не всім)», — йдеться в статті. Нагадаємо, у нинішньому році Міністерство освіти і науки планує скоротити державне замовлення у ВУЗах на 10,8% порівняно з 2015 роком, заявила перший заступник міністра освіти і науки Інна Совсун.