Польський театр танцю 28 жовтня привезе до столиці України танцювальну виставу «Carpe Diem» за мотивами твору Юрія Андруховича «Дванадцять обручів» – роману, який зазнав засудження через вигадану автором біографію Богдана-Ігоря Антонича. Виставу демонструватимуть на сцені Київського театру оперети.
Юрій Андрухович виписав свої «12 обручів» як любовний трикутник між дійовими особами, а також між Україною, Росією та Європою. Вставним фрагментом роману є вигадана біографія поета Антонича, що була категорично не сприйнятою певною частиною української інтелігенції.
«Carpe Diem» – це спроба перекласти текст на мову танцю. Головний хореограф Ева Вичіховська переконана, що митці завжди можуть знайти спільну мову, навіть якщо вони роз’єднані віками. Тому у виставі цілком органічно поєднуються тести Горація «Оди» та Юрія Андруховича «Дванадцять обручів». Ева Вичіховська окрім текстового симбіозу вдається до оригінального синтезу хореографії, музики та візуальних спецефектів. Так, зміна сценічного простору «вмонтована» у тіло вистави, а сценографію ефектно доповнює відео-проекція.
Творці вистави намагалися зафіксувати невловимість зустрічі автора та глядача, ділитися думками та емоціями так, щоб не втратити жодного моменту.
Українські поціновувачі мистецтва отримали унікальну нагоду відвідати виставу «Carpe Diem» безкоштовно. Запрошення можна отримати в Польському Інституті у Києві, Театрі Оперети чи надіславши реєстраційний запит на адресу linuha.ha@gmail.com. Свою присутність на дійстві підтвердили: письменник Лесь Подерв’янський, керівник «Київ Модерн балет» Раду Поклітару, хореограф Влад Яма та інші.
Довідка ЗІКу
Польський Театр Танцю – Познань Балет був заснований у 1973 році з ініціативи місцевого уряду та представників тврчої спільноти. Керівником театру понад 15 років був хореограф Конрад Држевецькій (Conrad Drzewiecki), який займався активною міжнародною діяльністю й відкрив двері Познанського театру для танцювального фестивалю.
У 1988 році новим керманичем театру стала Ева Вичіховська. Будучи ще примою Лодзького Театру вона працювала і як хореограф, і як педагог. Ева співпрацювала з низкою танцювальних театрів США, Італії, Німеччини.
Сьогдні Польський Театр Танцю продовжує долати жанрові, технічні та стилістичні кордони. Використовуючи метод креативної імпровізації, творчий колектив театру шукає нові театральні виражальні засоби та простори.