36% українців готові особисто відстоювати свої права та інтереси шляхом участі в акціях протесту, з них 13% — однозначно готові.
Про це свідчать дані соцопитування, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг».
Для порівняння в квітні минулого року готових особисто відстоювати свої права в акціях протесту було трохи більше — 40%, в т.ч. 17% — були однозначно готові до цього.
Разом з тим 55% — не готові брати участь в протестах (у квітні було 51%). Ще 10% — не змогли відповісти на питання.
Висока готовність до протестів на Заході (54%). Значно менше готових до протестів на Півночі (36%), Півдні (33%) і в Центрі (32%) України. Ще менше — на Донбасі (28%) і на Сході (24%).
У порівнянні з квітнем минулого року рівень протестної активності громадян виріс тільки на Заході та Півдні країни.
«Варто відразу зазначити, що соціальні теми здатні привести людей на акції протесту значно більше, ніж політичні чи ідеологічні», — кажуть в «Рейтингу».
Так, найбільше люди готові особисто вийти на акції протесту в разі затримок з виплатами зарплат чи пенсій (44%) і різкого підвищення цін, інфляції (43%). Разом з тим навіть в цих темах готових до протестів менше ніж не готових (48%).
Дещо менше людей, готових вийти на акції протесту в разі підвищення комунальних тарифів (37% готові вийти на протести і 54% — не готові), масових переслідувань простих громадян з боку силових органів (31% готові вийти і 56% — не готові), а також фальсифікації результатів парламентських виборів (30% готові вийти і 62% — не готові), передачі української газотранспортної системи Росії (26% готові вийти і 64% — не готові), та прийняття рішення про вільний продаж сільськогосподарських земель в Україні (28% готові вийти і 65% — не готові).
Лише 20% опитаних готові вийти на акції протесту у разі надання російській мові статусу другої державної і 72% — не готові. І навпаки тільки 16% готові вийти на акції протесту в разі заборони використання російської мови в державних органах і 75% — не готові.
«Найбільш поширені протестні настрої серед студентів, робітників і безробітних, дещо менше серед підприємців. Це частіше чоловіки, ніж жінки, більше жителі сіл», — йдеться в повідомленні Соціологічної групи.
Дослідження було проведено 15-26 березня 2012 року. Всього було опитано 2000 респондентів від 18 років і старше.
Метод дослідження: особисте формалізоване інтерв´ю згідно з опитувальником (face to face).
Помилка репрезентативності дослідження (з ймовірністю 0,95): для значень близьких до 50% похибка становить не більше 2,2%, для значень близьких до 30% — не більше 2%, для значень близьких до 10% — не більше 1,3 %, для значень близьких до 5% — не більше 1%.