На «Укрзалізниці» з 27-го травня почне діяти новий графік поїздів, акцент в якому зроблено на денні та швидкісні потяги.
У зв’язку з цим було змінено маршрут 36 потягів, більше 20 рейсів було знято, серед них переважно рейси у західному напрямку та ті, які слідують з одного кінця України в інший. Натомість подорожуючим обіцяють можливість дістатися зі Львова до Донецька лише за 12 годин.
Експерти ж не вірять у таку ймовірність, зважаючи на стан української залізниці.
Збільшення кількості швидкісних та денних потягів розробники нового графіку пояснюють прагненням до європеїзації української залізниці. Ще однією новацією стануть хаби – централізовані пересадочні вузли. Дізнатися, як остаточно виглядатиме розклад, можна буде не раніше 25 травня – до цього часу мають завершити випробування нових денних швидкісних поїздів «Hyundai» та «Skoda».
Цьогоріч з розкладу приберуть близько 20 рейсів, серед них майже всі далекого сполучення. Зокрема, зникнуть, два потяги за маршрутом Київ-Львів, а також Дебальцево-Хмельницький та Львів-Луганськ.
Зі Львова до Донецька за півдоби
Заступник генерального директора Укрзалізниці Ігор Гладкіх пояснює, що на зміну старим, зношеним потягам прийдуть нові «Hyundai» та «Skoda», які здатні розвивати швидкість до 170 км/год. «Укрзалізниця» обіцяє, що зі Львова до Донецька можна буде дістатися за 12 годин, з них півгодини необхідно буде на пересадку у Києві.
«Завдання стоїть таке, щоб Хюндай був «не вище» за літак. «Hyundai» буде дорожчий за «Skoda», тому що за швидкість і сервіс потрібно платити. В «Skoda» поставлене задача, щоб ми ні в якому випадку не перевищили вартість проїзду на такі самі дистанції, ніж в автобусах і в маршрутках», – розповів Ігор Гладкіх.
Проте квитки подорожчають приблизно удвічі. Поїздка Донецьк-Львів на потязі «Hyundai» коштуватиме близько 500 грн., а на потязі «Skoda» – від 250-ти.
«Для того, щоб це були справді ефективні денні потяги, вони мають пересуватись 200 км/год. Але для такої швидкості, на жаль, наші шляхи не готові. Їх треба тестувати, ремонтувати і вдосконалювати. До того ж у нас на залізниці немає бар’єрів, а треба ж якось обмежувати рух худоби, машин», – вважає аналітик інвестиційної групи «Арт Капітал» Олег Іванець.
Ще однією новацією, яку обіцяють в «Укразалізниці», має стати збільшення кількості приміських та регіональних електричок. Як обіцяють залізничники, двохсоткілометрова подорож комфортабельним електропоїздом обійдеться у 22 грн.