Начальник департаменту ДАІ МВС Валерій Лозовий розповів, що з 1 червня на дорогах України буде введено нову систему відеофіксації Гарпун.
Вона являє собою автоматичний стаціонарний комплекс, оснащений розробленими в США камерами TruCam, який здатний зафіксувати перевищення швидкості на відстані до 1500 м за допомогою точкового опромінення автомобіля лазером, — передає Комерсант-Україна.
Інформацію після фіксації Гарпуном буде передано на стаціонарний пост ДАІ або на патрульний автомобіль, який і зупинить порушника.
Про намір використовувати саме систему Гарпун в ДАІ заявляли ще восени минулого року, для чого було придбано 137 пристроїв за ціною 99 тис.грн. за штуку.
Як повідомили в департаменті ДАІ, комплекси Гарпун будуть встановлені в першу чергу на дорогах державного значення та поміщені у спеціальні антивандальні бокси. «Зараз вже завершені тестові випробування комплексу. Незабаром почнеться їх установка на автошляхах», — уточнили в ДАІ.
На думку експертів, експлуатація Гарпуна передбачає дотримання деяких умов. «Необхідно, щоб бокси з камерами розташовувалися таким чином, щоб співробітники ДАІ не мали до них доступу безпосередньо в момент фіксації порушення. Це допоможе уникнути можливої фальсифікації даних», — пояснив експерт у сфері транспортного права, партнер адвокатської фірми ОКП Антон Кравченко.
На його думку, використання Гарпуна все ж не виключає зловживань, оскільки система роботи передбачає зупинку машини для складання протоколу, а значить, і контакт між інспектором і порушником.
«Зупинити автомобіль, який слідує, наприклад, в крайній лівій смузі, при багатосмуговому русі дуже складно. Це може призвести до того, що порушника доведеться шукати вже після допущеного ним перевищення швидкості», — зазначив юрист.