Так, за словами керуючого партнера адвокатського об'єднання Миколи Голодняка, у таких випадках одразу обов'язково потрібно викликати ДАІ, пише ТСН.
«Як показує практика, то в більшості випадків, працівників ДАІ треба переконувати в тому, що вони повинні оформити саме як ДТП, якщо транспортний засіб (ТЗ) потрапив в яму, внаслідок чого нанесено матеріальні збитки власнику ТЗ», — сказав Голодняк.
За словами юриста, під час складання протоколу потрібно простежити за тими відомостями, які до нього вносить інспектор. Описова частина дорожнього полотна повинна бути деталізована, який тип, сухе або мокре, наявність льоду на покритті, розмір самої ями, визначено місцезнаходження її відносно дорожніх споруд.
«За стан дороги завжди є відповідальна організація, а деякі дороги в Україні застраховані. Тому обов'язково треба дізнатись у інспектора, яке дорожньо-експлуатаційне управління відповідає за даний відрізок дороги, на якому сталась ДТП. Запишіть ПІБ інспекторів, які приїхали на місце і склали протокол, за необхідності, в подальшому, буде легше знайти матеріал в органах ДАІ», — радить Микола Голодняк.
Він каже, що варто обов'язково сфотографувати все детально на фотоапарат, записати на відео, як відбувається фіксація ДТП. Такі матеріали зможуть бути корисними при призначенні експертизи, що встановить зв'язок між ДТП та отриманими пошкодженнями ТЗ.
Після того, як матеріали складено та працівники ДАІ поїхали, ТЗ необхідно транспортувати на зручну стоянку, де в подальшому буде необхідно провести автотоварознавчу експертизу, яка визначить суму матеріального збитку. Всі витрати, що будуть понесені внаслідок ДТП, потрібно рахувати та збирати чеки, саме ці суми потім будуть заявлені в суді, як вимога, відповідачу.
Якщо ТЗ застрахований по КАСКО, в залежності від страхової компанії та умов договору, витрати, всі або частково, на себе візьме саме страхова компанія. Проте сам судовий розгляд, за словами юриста, може затягнутись.
«Нажаль, чітко сказати, скільки піде часу, не можна. Кожен випадок є окремим, залежить це від місцевості (регіону), страхових компаній та працівників установ відповідальних за дороги, суди», — розповідає Голодняк.
За його словами, на практиці такі справи затягуються від 6-ти місяців та до 2-х років, а послуги адвоката коштуватимуть мінімум у 2 тисячі гривень. Але, у випадку ухвалення рішення на користь позивача, він отримає відшкодування усіх своїх витрат на ремонт, які підтверджені чеками.
Крім того, можна розраховувати і на відшкодування завдання моральної шкоди.
За словами Голодняка, є прецеденти, коли з власника дороги стягнули 5 тисяч грн моральної шкоди. Проте навіть отримане рішення суду ще не є гарантією того, що власник ТЗ отримає відразу відшкодування своїх витрат.
«В більшості випадків організації, що відповідають за дороги, посилаються на бюджетне фінансування та тягнуть як можна довше, як я вже говорив, це може затягнутись до 2- років, саме стільки часу знадобилось для стягнення на користь фірми перевізника з Дорожньо-експлуатаційного управління», — каже юрист.
Зазначимо, що цієї зими на автошляхах України настав справжній колапс. Мало не щодня у пресі з'являється інформація про жахливий стан дорожнього покриття.
Навіть у столиці, дороги якої завжди більш-менш оперативно ремонтують у порівнянні з іншими регіонами України, цієї зими з цим не склалося.
В результаті чого, величезні ями на київських дорогах відривають машинам колеса.
У регіонах ситуація ще гірша — дороги Львівщини вкриті ямами, як після бомбардування, на дорозі в центрі Горлівки грузнуть навіть тролейбуси, а автобан Київ-Одеса із супердороги перетворився на «сито».
Стан доріг настільки жахливий, що на них звернули увагу найвищі керівники держави. Генпрокурор Віктор Пшонка порахував, що з бюджету на дороги вкрали майже 180 мільйонів гривень, а прем'єр Микола Азаров навіть сам зізнався, що не може без сліз їздити українськими дорогами і доручив сконцентрувати ресурси і зусилля на їхньому ремонті.