chrome firefox opera safari iexplorer

Рівень вуглекислого газу в атмосфері зараз найвищий за останній мільйон років

03 листопада 2017 о 10:15

Концентрація вуглекислого газу в атмосфері Землі піднялася до критичного рівня, небаченого за останні 800 тисяч років, iдеться в оприлюдненому бюлетені Всесвітньої метеорологічної організації (ВМО).

Викиди, пов’язані з людською активністю, впродовж останніх кількох років уповільнилися, але концентрація СО2 в атмосфері й далі зростає.

Минулого року рівень СО2 зріс на 50% більше, ніж у середньому за останні 10 років.

За словами дослідників, такому небаченому за 800 тисяч років зростанню рівня СО2 сприяла діяльності людини та явище Ель-Ніньйо.

Дані ВМО ґрунтуються на основі вимірювань у 51 країні. Дослідницькі станції по всьому світу фіксують концентрації газів, що сприяють розігріванню атмосфери, в тому числі діоксиду вуглецю, метану та оксиду азоту.

2016 року середня концентрація СО2 досягла 403,3 ppm (мільйонних часток). 2015 року вона становила 400 ppm.

«Це найбільше зростання, яке ми спостерігали за ті 30 років, відколи у нас діє ця мережа», — розповіла Бі-Бі-Сі керівник програми зі спостереження за світовою атмосферою Оксана Тарасова.

Метеорологи наголошують: «Швидкість зростання вмісту двоокису вуглецю в атмосфері впродовж останніх 70 років була в 100 разів вищою, ніж наприкінці льодовикового періоду. Така концентрація СО2 існувала в атмосфері Землі лиш від трьох до п’яти мільйонів років тому, коли клімат на планеті був на два-три градуси Цельсія теплішим, а рівень морів та океанів на 10-20 метрів вищим».

Швидке підвищення рівня СО2 може спровокувати «непередбачувані зміни в кліматичній системі..., що призведе до серйозних екологічних та економічних збоїв», — застерігають автори дослідження.

Відкриваючи триденну нараду фахівців iз клімату в Швейцарії, президент ВМО Девід Граймс попередив: «Без швидкого скорочення викидів СО2, метану та інших парникових газів зростання температур до кінця цього століття буде небезпечним та перевищить ліміт, встановлений Паризькою кліматичною угодою».

Нагадаємо, що в рамках 21-ї конференції з клімату в Парижі 195 країн-учасниць форуму взяли на себе зобов’язання не допустити до 2100 року зростання температури планети більш ніж на два градуси Цельсія.

Але після приходу до влади теперішній президент Сполучених Штатів, які є найбільшим забруднювачем атмосфери планети, заявив, що його країна виходить з цієї угоди.

Цього місяця в колишній столиці Німеччини Бонні зберуться міністри екології 195 країн світу. Вони мають розробити практичні засади впровадження Паризької угоди.

Нагальність дій уже тепер не викликає сумнівів. Частіші спекотні періоди, викликані глобальним потеплінням, можуть у майбутньому призвести до затримок або скасування майже третини міжнародних авіарейсів.

Через кілька десятиліть в особливо спекотні дні деякі літаки в аеропортах, наприклад, Нью-Йорка та Дубая будуть змушені залишатись на землі.

Адже багатьом літакам буде просто складно піднятись у повітря, прогнозують науковці з дослідницької групи на чолі з Ітаном Коффель з Колумбійського університету в Нью-Йорку.

Своє дослідження вони нещодавно опублікували у виданні Climatic Change («Кліматичні зміни»). Причина полягає в тому, що тепле повітря має здатність розширюватись і втрачати щільність. Таким чином літакам стає складніше відриватись від землі.

Негативні наслідки потепління авіапасажири, до речі, відчули вже зараз. Так, наприкінці червня в аеропорту міста Фінікс (штат Аризона) американська авіакомпанія American Airlines була змушена скасувати понад 40 рейсів, оскільки за температури в майже 50 градусів маленькі регіональні літаки не могли стартувати.

У США негативні наслідки глобального потепління особливо відчують аеропорти в Фініксі, Далласі, Денвері, Нью-Йорку та Вашингтоні.

Потерпатимуть також аеропорти в деяких країнах Європи, у Північній Азії та на Близькому Сході.

Науковці радять чимшвидше замислитись над створенням нових літаків, які були б пристосовані для експлуатації в нових умовах, а також подумати над збільшенням злітно-посадкової смуги.

Розділи: Довкілля

23 листопада

Інші дати
23 листопада відзначають:
  • День без покупок.
  • Чорна п’ятниця.
Розгорнути
Олександр Івченко
1903 – авіаконструктор, керівник розробки поршневих, пізніше турбореактивних двигунів для багатьох типів літаків, в т. ч. і літаків Як-40 і Ан-24. 1959 р. створив і очолив самостійне дослідне підприємство – Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес», з 1963 – його генеральний конструктор.
Розгорнути
Народився Микола Бунге
(1823, м.Київ – 1902) – вчений-економіст, державний діяч. Голова Кабінету Міністрів Російської імперії з 1887 до 1895 рр. За його керування бюджет вперше дістає статус документу обов'язкового до виконання всіма відомствами. У 1887 році добився скасування подушної податі з селян, за його ініціативою введено правила, що регламентували умови праці фабричних працівників. Підтримка М.Бунге розвитку індустрії України, іноземні інвестиції подвоїли видобуток вугілля в Донбасі та активно розвивали залізорудну промисловість Криворіжжя.
Розгорнути
Народився Микола Носов
(1908, м.Київ – 1976) – радянський письменник, автор знаменитої трилогії «Незнайко».
Розгорнути