chrome firefox opera safari iexplorer

Дороги між Києвом, Харковом та Кримом будуть платними

10 червня 2011 о 18:05

«Укравтодор» приступає до будівництва автодоріг на умовах концесії. Держслужба планує притягнути концесіонерів для будівництва 3 тис. км платних автодоріг, повідомив глава «Укравтодору» Володимир Демішкан.

За його словами, відомство вже провело переговори з шістьма компаніями відносно реалізації таких проектів, і дві з них приступили до розробки проектів. Найбільший інтерес інвесторів, стверджують в держслужбі, викликають дороги Львів — Умань, Умань — Сімферополь і Харків — Сімферополь, а також Велика Окружна дорога під Києвом.

У «Укравтодорі» уточнили, що в даний момент перед відомством стоїть завдання-максимум — притягнути під концесійні проекти до 200 млрд грн кредитів впродовж 5-6 років.

«Будівництво реалізовуватиметься повністю за рахунок інвестиційних засобів, без участі держави. При цьому ми чекаємо, що власні кошти концесіонерів складуть не більше 15-20% — зараз мало у кого є гроші. Решту нададуть банки», — говорить представник держслужби.

Гарантією повернення кредитів буде прибуток концесіонера, який він отримає незалежно від рівня трафіку.

Реально реалізувати в зазначені терміни не більше двох-трьох проектів, вважають експерти. Відкритим залишається питання відведення земель — цей процес і витрати на нього, згідно із законодавством, бере на себе держава. Крім того, ризик для інвестора все одно залишається — хоча б через те, що досі в Україні немає успішного досвіду реалізації концесійних проектів в галузі будівництва автодоріг.

В той же час перспектива співпраці з інвесторами на умовах концесії обумовлена транзитним потенціалом України і абсолютною незанятістю цієї ніші ринку. А також тим, що можливості вітчизняного держбюджету і лімітів держгарантій під будівництво доріг вже повністю вичерпані.

Платні дороги незвичні для свідомості українського автомобіліста, але плату обіцяють зробити «м'якою». Швидше за все, вона стягуватиметься в розрахунку не на 1 км дороги, а за певний період часу.

Ціну призначить концесіонер, але вона буде не вище затвердженої Кабміном планки. Приватні автовласники не дуже постраждають, а ось основний удар переймуть на себе великовантажні авто і транзитний транспорт: для них ставки будуть встановлені на рівні європейських", — говорять в «Укравтодорі».

Нагадаємо, що велика кільцева дорога навколо Києва також має бути платною. Проект будівництва 213-кілометрової дороги вартістю 55 мільярдів гривень буде затверджений уже в середині 2011 року. Наразі триває пошук інвесторів.

20 січня

Інші дати
Іван Фещенко-Чопівський
20 січня 1884, м. Чуднів, Житомирщина  - 2 вересня 1952 концтабір в с. Абезь, Республіка Комі, СРСР) — учений-металург, громадський і політичний діяч, міністр Центральної Ради та Директорії.
Розгорнути
Івана Предтечі, Хрестителя
Після Івана Предтечі, хто не робить, того б'ють у плечі.
Розгорнути
Народився Олександр Шалімов
(1918, с.Введенка, Росія – 2006) – хірург, один із засновників української хірургічної школи. Під керівництвом О.Шалімова проведено першу в Україні операцію пересадки серця.
«Підводься, якщо впав, і йди далі» (Олександр Шалімов)
Розгорнути
Народилася Ганна Затиркевич-Карпинська
(1855, с. Срібне Чернігівської обл. - 1921) - українська актриса, майстер характерних і комедійних образів. Ролі: Риндичиха ("По ревізії" М. Кропивницького), Ганна ("Безталанна" І. Карпенка-Карого), Лимериха ("Лимерівна" Панаса Мирного).
Розгорнути
Народився Михайло Туган-Барановський
(1865, с. Солоне Харківської обл. - 1919) - перший економіст східноєвропеєць, наукові теорії якого визнали зарубіжні вчені різних шкіл і напрямків. Його концепції стали підгрунтям розробленої Дж. М. Кейнсом теорії прогнозування ринкової кон'юктури. Один із засновників Національної академії наук України, міністр фінансів УНР. Автор близько 140 праць.
Розгорнути