Закон про скасування техогляду реально запрацює чере рік-півтора після прийняття, оскільки держава не має в своєму розпорядженні достатньо станцій техобслуговування. Про це розповів голова парламентського комітету з питань боротьби з оргзлочинністю та корупцією, нардеп Валерій Бевз.
За словами Бевза, головна філософія цього закону – прибрати корупційну схему з рук правоохоронних органів, що мали монопольне право на здійснення техогляду автотранспортих засобів. Віднині ця процедура буде здійснюватися на відповідних сертифікованих станціях ТО. Утім, поки що таких станцій в країні недостатньо.
«Тут є проблема суто організаційна, управлінська. Оскільки у нас в Україні для того, щоб якісно, своєчасно, а головне без серйозних проблем для власників автотранспорту проводити техогляд, держава потребує біля 5 тисяч станцій техобслуговування, устаткованих відповідною технікою. Це є проблема. Але я думаю, на протязі року-півтора закон запрацює на повну потужність», — запевнив Бевз.
Окрім того, як зізнався депутат, в законі є ще кілька пробілів. По-перше, він не забороняє страховим компаніям змушувати автовласників проходити техогляд лише на обраних станціях ТО. А це провокує нову корупційну схему. Також, за словами Бевза, корупція може пересунутися від правоохоронців до транспортників.
«Виходячи з того, що ми сьогодні перенесли всі проблеми проведення ТО від правоохоронних органів до станцій техогляду, відповідно, і сертифікацію цих станцій будуть проводити Міністерство транспорту і зв’язку. Тут тепер ми орієнтовно будемо шукати корупційну страхову», — заявив нардеп.
Зазначимо, що депутати не схотіли врахувати поправку свого колеги Юрія Кармазіна про те, аби виключити з переліку причин для зупинки автотранспортного засобу даїшниками довідку про проходження техогляду. Тож, тепер інспектор буде «на око» визначати технічний стан вашої автівки при зупинці.
«Є закон про міліцію, його ніхто не відміняв. І тому прописати в цьому законі, як пропонував Кармазін, у яких випадках співробітник ДАІ має право зупиняти автотранспортний засіб, неможливо. Отже, за працівником ДАІ залишається право зупинити водія, якщо технічний стан його транспортного засобу викликає питання. „На око“. Іншого на жаль немає», — зазначив Бевз.
Наступне завдання для депутатів – прописати, які транспортні засоби, якого віку мають проходити ТО. Цього у прийнятому законі немає. Чітко визначені терміни проходження техогляду поки що діють лише для автотранспортних засобів, які перевозять небезпечні вантажі, а також для тих, які перевозять пасажирів.