Кожен другий українець все ще «не дружить» із комп’ютером, проте кількість тих, хто не уявляє життя без нього стрімко зростає
Опитування, що здійснюються від 2002 року, свідчать: якщо вісім років тому кожні четверо із п’яти (79,8%) українців заявляли, що не вміють і ніколи не користуються комп’ютером, то зараз кількість «комп’ютерно-неграмотних» серед українців скоротилася до 54,7%. Тепер третина українців користуються комп'ютерами час від часу, а 15,2% — працюють із ними на постійній основі.
Як твердить один із авторів дослідження Наталія Бойко, серед українців, що користуються комп’ютерами, найбільш стрімко зростає частка тих, хто щоденно звертається до Інтернету.
Від 2002 року, коли частка користувачів Інтернету серед «комп'ютерно-грамотних» українців становила лише 4%, то зараз вона перевищує 35%. При цьому кожен четвертий з опитаних каже, що вже не уявляє свого життя без комп’ютера, ноутбука чи Інтернету.
За словами соціологів, навіть у кризові 2008—2009 роки, коли українці почали економити навіть на їжі та одягу, попит на Інтернет-послуги не зменшувався, а навіть зростав.
При цьому українська Інтернет-аудиторія розширюється і за віком, і за географією:
«Якщо раніше користування Інтернетом вважалося суто молодіжним пріоритетом, то наші дані свідчать про те, що сьогодні мережу опановують практично всі вікові верстви населення України. Звісно, молодь до 25 років лідирує серед українських користувачів, складаючи майже 62% аудиторії. Проте постійно зростає кількість користувачів Інтернету серед 30-річних, які нині складають 42% аудиторії. Навіть серед тих, кому за 45, становлять четвертину користувачів Інтернету. Крім того, можна казати, що Інтернет припиняє бути аудиторією виключно мешканців столиці та великих міст,» — каже Наталія Бойко з Інституту соціології НАНУ
Крім того, за ці роки звичка користуватися комп'ютером і особливо Інтернетом перемістилася з офісів до домівок українців. Тепер 85% користувачів комп’ютерів працюють із ними вдома, ще третина — на роботі, і лише 7% — в Інтернет-кав’ярнях чи клубах, що були такими популярними на початку 2000-х років.
Із тих, хто користуються Інтернетом, понад 60% — шукають у всесвітній мережі новини, і майже стільки ж — 57% — спілкуються через соціальні мережі. Чверть опитаних за допомогою мережі шукають товари та послуги, кожен п’ятий спілкується за допомогою Skype.
На думку соціологів, потенційне розширення інтернетної та комп’ютерної аудиторії в Україні може відбуватися за рахунок осіб робітничих професій, мешканців невеликих міст, які, згідно із опитуванням, і хотіли б долучитися до Інтернет-аудиторії, але не мають змоги через низький рівень доходів. Відтак, зростаннях доходів цього прошарку українців або ж здешевлення комп’ютерів та Інтернет-послуг могло би розширити і українську Інтернет-аудиторію.