chrome firefox opera safari iexplorer

Новий погляд на шкільні дебати

04 жовтня 2011 о 22:08

Громадська організація «Нове бачення» продовжує підтримувати шкільні дебати в Україні та шукає талановитих, ініціативних, активних і небайдужих ентузіастів.

Ми дуже раді, що дебатний рух в Україні в останні роки набирає силу та все більше привертає увагу громадськості. Поки що дебати тримаються на ентузіазмі декількох громадських організацій та активності окремих вчителів.

Але, щоб вивести дебати на більш високий рівень і продемонструвати вигоди від обговорення суспільних питань, знаходити фінансову підтримку держави, залучити більше освітніх закладів та безперервно готувати вчителів-тренерів та суддів, треба зробити ще багато чого. Англомовні ресурси IDEA для українських шкіл поки ще практично недоступні: (незнання мови на належному рівні, відсутність англомовних тренерів та традицій у навчанні дебатам, невеликий досвід участі в англомовних турнірах). Але хотілося б більш плідної співпраці, створення єдиного простору для обміну досвідом, ідеями, планами, можливостями.

Крім того, треба змінити ставлення до дебатів і перестати їх розглядати тільки як інтелектуальні змагання та участь у дебатних турнірах, бо дебати як педагогічна технологія мають значно ширші освітні можливості. Дебати розвивають дуже важливі навички і вміння, необхідні в сучасному світі: вміння критично мислити та аргументувати власну точку зору, аналізувати та переконувати, спираючись на докази, ставити запитання та шукати на них відповіді, приймати виважені рішення.

В зарубіжних коледжах та університетах активно використовуються дебати в навчальному процесі як можливість обговорювати складні, неоднозначні питання, розглядаючи їх з різних точок зору , але є і спеціальні програми, які навчають дебатам. Так за програмою Ненсі Клаксон, відомої авторки підручників з дебатів, навчаються не тільки в Ірландії, а і в багатьох країнах світу. На її думку, «дебати – це навчальний інструмент, за допомогою якого можна досягти певних освітніх цілей. Вони розвивають комунікативні та мовленеві навички, дають змогу учням здійснювати як підготовлені, так і спонтанні презентації в залежності від потреб. Дебати передбачають структуру та встановлюють обмеженість в часі та порядок викладу матеріалу, таким чином, демонструють елементи контролю, який встановлює чітку схему організованого обміну ідей, а також дає певне заохочення та підтримку початківцям. Дебати розвивають критичне мислення та навчають дослідженню і вимагають співпраці. Дебати є також відмінним інструментом для вирішення конфліктів, що сприяє мирному та толерантному спілкуванню та повазі до думки інших». (Claxton, Nancy E. Using deliberative techniques in the English as a foreign language classroom: a manual for teachers of advanced level students. – New York, NY: IDEA, 2008).

Тому, бажано подивитися на переваги, які можуть надавати освітні дебати, і як це змінює самих дітей. Учні, які дебатують, якісно відрізняються від своїх однолітків, — вони більше чують і вміють реагувати на почуте, вони заохочують інших до глибокого обговорення ідей і завжди намагаються розібратися в суті проблеми, вони завжди готові до співпраці, бо звикають працювати в команді і шукати компромісні рішення.

Саме дебати навчають відкритій дискусії, що є вже цінним саме по собі. А ще — культурі спілкування, бо дебатери спілкуються не тільки під час раундів чи турнірів за певними правилами, вони продовжують обговорення цікавих тем в соціальних мережах, а це той міцний інструмент, який ще дуже мало використовується в освіті, але може бути об’єднуючим фактором в дебатах.

Що ми пропонуємо?

Навчання дебатам для шкіл – вчителів, тренерів, суддів, учнів. Круглі столи, тренінги, турніри, майстер-класи. І, звичайно, у лютому 2012 – відкритий міжнародний турнір Dnipro Open.

Зараз ми запрошуємо шкільні дебатні клуби на дебатний фестиваль, який відбудеться 15 жовтня 2011 року у м. Дніпропетровську у приміщенні гімназії № 12 о 10 год.
Ми будемо обговорювати питання та перспективи розвитку дебатів в Україні.

Запрошуємо до співпраці нові навчальні заклади, а також наших постійних партнерів.
Чекаємо на нові враження та плідне спілкування.

Цікавих вам ідей і яскравих презентацій!

З повагою,
Олена Зима,
ГО «Нове бачення»
newvision.dp@gmail.com

22 грудня

Інші дати
Народився Данило Самойлович
(1744, с.Янівка, Чернігівська область - 1805) – український медик, засновник епідеміології в Російській імперії, фундатор першого в Україні наукового медичного товариства. Першим довів можливість протичумного щеплення.
Розгорнути
Народилася Марко Вовчок (Марія Вілінська)
(1833, Росія – 1907) – українська письменниця. Автор повістей «Інститутка», «Кармелюк», «Невільничка», «Сава Чалий».
«Вже нігде нема такого широкого степу, веселого краю, як у нас. Таки нема, нема, нема та й нема! Де такі тихії села? де такії поважнії, ставнії люде? Де дівчата з такими бровами? Згадати любо, побачити мило, тільки що жити там трудно» (Марко Вовчок)
Розгорнути
День енергетика
Свято встановлено в Україні «…на підтримку ініціативи працівників енергетики та електротехнічної промисловості України…» згідно Указу Президента України «Про День енергетика» від 12 листопада 1993 р. № 522/93.
Розгорнути
День працівників дипломатичної служби
Свято встановлено в Україні «…ураховуючи важливу роль працівників дипломатичної служби України у підтриманні мирного і взаємовигідного співробітництва України з членами міжнародного співтовариства, забезпеченні при цьому національних інтересів і безпеки України, а також захисті прав та інтересів громадян і юридичних осіб України за кордоном…» згідно Указу Президента України «Про День працівників дипломатичної служби» від 21 листопада 2005 р. № 1639/2005.
Розгорнути