chrome firefox opera safari iexplorer

У Чорнобильській зонi збудують сховище відпрацьованого ядерного палива

06 жовтня 2011 о 14:58

На майданчику комплексу «Вектор» у Чорнобильськiй зонi вiдчуження почалося зведення Централiзованого сховища вiд­працьованих джерел iонiзуючого випромiнювання.

Учора під час урочистої церемонії відкриття будівництва Надзвичайний i Повноважний посол Великої Британiї в Українi Лi Тернер та голова Державного агентства України управлiння зоною вiдчуження Володимир Холоша посадили невелику сосонку — як символ життя на ураженiй радiацiєю територiї. Разом iз сосною за кiлька метрiв виростатиме i сховище, в якому за 10-12 рокiв планують зiбрати радіоактивні відходи з усiєї України.

«Дати відмашку» цьому будiвництву разом iз паном Тернером мав і міністр надзвичайних ситуацій Вiктор Балога. Утiм несподiвано для своїх пiдлеглих глава МНС вiдмовився вiд вiзиту до зони через хворобу (його сил вистачило лише на вчорашнє засiдання уряду, пiсля якого пан Балога пiшов на лiкарняний).

Очiкується, що рiчна продуктивнiсть заводу з прийому iонiзуючих відходів становитиме до 21 тисячi одиниць на рiк, а зберiгатимуть їх у спецiальних контейнерах протягом 50 рокiв.

Будiвництво сховища фiнансує уряд Великої Британiї, який уже видiлив на це 8 мільйонів фунтiв стерлiнгiв. Ще 2 мільйони євро додатково надав Європейський Союз. Введення об’єкта в експлуатацiю заплановано на середину 2013 року.

13 квітня

Інші дати
Народилася Оксана Іваненко
(1906, м. Полтава - 1997) - українська письменниця, педагог, видавець. Автор численних казок та оповідань для дітей, повістей "Друкар книжок небачених", "Рідні діти", "Богдан Хмельницький", біографічних романів "Тарасові шляхи", "Марія", книжки спогадів "Завжди у житті".
Розгорнути
1928 — на екранах Києва відбулася прем’єра художнього фільму Олександра Довженка «Звенигора»
Сюжет фільму охоплює дві тисячі років буття і розповідає про багато етапів історії України: від скіфів і варягів до більшовиків та білогвардійців. За цю картину О.Довженко був «таврований» клеймом буржуазний націоналіст.
«Фільм усе більше починає звучати невимовною чарівностю. Чарівностю своєрідної манери мислення. Дивним переплетенням реального з глибоко національною поетичною вигадкою. Гостросучасного і разом з тим міфологічного. Гумористичного і патетичного. Чогось гоголівського. В повітрі носилося: серед нас нова людина кіно, майстер з власним обличчям.» (Сергій Ейзенштейн)
Розгорнути