Від 30 до 40 неоподаткованих мінімумів, тобто 510—680 гривень, змушений буде заплатити водій, якщо співробітник ДАІ побачить його автівку з безпричинно увімкненою «аварійкою», скажімо, на пішохідному переході або на повороті. А тим більше, коли стане очевидним, що власник авто насправді зупинився в недозволеному місці лише для того, щоб купити в сусідньому кіоску пачку цигарок.
Це кваліфікується як «порушення правил зупинки, стоянки, що створює перешкоди дорожньому руху» і, згідно з законопроектом, який учора Верховна Рада проголосувала в першому читанні, тягне за собою вагомий штраф. Так само 30—40 неоподаткованих мінімумів стягуватимуть за зупинку на смузі, спеціально розрахованій для «маршруток».
Депутати також проголосували за внесення поправок у відповідне законодавство, яке регулює відповідальність за порушення правил руху через залізничні переїзди. Якщо якийсь автовідчайдух ризикне подолати переїзд, оминувши опущений шлагбаум або проігнорувавши червоне світло семафора, на нього чекає штраф у 50—70 неоподаткованих мінімумів (850—1190 гривень), а то й втрата водійських прав не менш ніж на півроку.
Більше того, прийняті вчора парламентською більшістю новації пропонують у найбільш складних випадках, коли водії порушують правила руху через залізничні переїзди, карати навіть вилученням автомобіля й адміністративним арештом на 10—15 діб.
Окремою «мішенню» запропонованих законодавчих норм стали власники «маршруток». Якщо «газелька» битком набита людьми, але її водій не має документів на право перевезення пасажирів або не має паспорту маршруту, на власника такого «громадського транспорту» чекає штраф у 30—35 «мінімумів», тобто щонайменше в 510 гривень (у нині діючому законодавстві це був штраф у 20—25 грошових мінімумів).
Столична автогромадськість сприйняла таке підвищення штрафів iз розумінням. «Правильно буде! — каже Анатолій, водій «богданчика», який курсує маршрутом №459. — Понаставляють десятки машин під мостами на проспекті Бажана, то я, щоб висадити людей на зупинці, повинен спинятися на другій смузі, за мною — ще одна «маршрутка» і ще одна. А тоді всі бідкаються: он які у нас пробки. А на вузьких вуличках у центрі люди кидають свої машини де попало, проїхати ніяк, і плювати їм на знак «Стоянка заборонена». Якщо даїшники справді штрафуватимуть за це по 500 гриваків, то швидко таких причин для заторів не буде».
А експерти вже порахували, що коли Державтоінспекція проведе рейд по всій країні, стягуючи з власників «маршруток» за незаконне перевезення пасажирів, казна України збагатиться щонайменше на півмільйона гривень.