Українці у 2011 році стали значно менше звертатися по соціальну допомогу і субсидії. Причини — складність в оформленні та необґрунтовані відмови.
В Україні 24,4% громадян через складність і тривалість оформлення соціальної допомоги та виплат більше не хочуть звертатися до управлінь праці та соціального захисту.
Про це повідомила експерт Фонду суспільної безпеки Ганна Єлькіна за результатами дослідження, проведеного в рамках проекту «Національний моніторинг реформи соціального захисту та соціальних послуг» на прес-конференції у вівторок, 31 січня.
«Дослідження також показало, що в 2011 році кількість одержувачів соціальної допомоги та житлових субсидій в деяких регіонах скоротилася майже на половину. Серед причин такого скорочення було виявлено довільне тлумачення соціальними інспекторами права на допомогу, траплялися такі випадки, коли вони на власний розсуд визначали — надавати житлову субсидію чи ні, не вивчаючи доходів та майна"- додала Г. Єлькіна.
У свою чергу експерт Олена Жучина (Національний університет «Києво-Могилянська академія») зазначила, що дослідження щодо якості та доступності адміністративних послуг із призначення соціальної допомоги управліннями праці та соціального захисту та у територіальних центрах та соціальних службах проводилося в листопаді-грудні 2011 року в Києві та 7 областях — Волинській, Житомирській, Київській, Львівській, Рівненській, Сумській та Тернопільській.
За її словами, дослідження також виявило низку суттєвих недоліків щодо поширення інформації про розміри та порядок призначення допомоги в управліннях праці та соціального захисту населення. Зокрема, 51% респондентів зазначили, що без сторонньої допомоги їм було важко розібратися з документами, в той час як 49% заявили, що отримана інформація щодо процедури, розміру та порядку призначення соцдопомоги була вичерпною та зрозумілою.