З 7 березня поточного року будь-яку операцію з купівлі-продажу нерухомості доведеться узгоджувати з податковою службою.
Про це йдеться у наказі Міністерства юстиції, щодо «Порядку здійснення нотаріальних дій нотаріусами українськими». «Договори про відчуження або заставу нерухомого та рухомого майна посвідчуються нотаріусом за умови письмової згоди відповідного податкового органу», — написано в документі.
За словами директора юридичної консалтингової групи Олександра Степанова, така неузгодженість паралізує роботу нотаріусів щодо оформлення угод купівлі-продажу на невизначений час. «В цій окремій нормі, яка передбачає, по суті, дозвіл Податкової на операцію з відчуження майна, занадто багато протиріч і неточностей. По-перше — невідомо, хто саме повинен отримувати узгодження з податковою: покупець, продавець чи нотаріус. По-друге — незрозуміло, що вкладається в поняття „відповідний податковий орган“. Це орган за місцем реєстрації покупця, продавця, нотаріуса чи майна», — розповів експерт. На ці питання поки немає відповідей, як немає відповідей і на те, як ці відносини будуть регламентуватися і на підставі яких відомостей Податкова може відмовити в проведенні операції, зазначив Олександр Степанов.