З наступного року у даівців на дорогах можуть з'явитися помічники: Мінінфраструктури (МІУ) пропонує дати більше прав співробітникам своєї Держінспекції з безпеки на наземному транспорті. Зокрема, вони зможуть складати протоколи про порушення водіями закону «Про автотранспорт» — це стосується тільки таксистів, далекобійників, водіїв автобусів і інших перевізників, — передає газета Сегодня.
«Держінспекція МІУ не збирається підміняти пости ДАІ, а стане працювати спільно з ними, — розповіли в Мініфраструктури. — В компетенцію інспекторів МІУ входитиме перевірка не всіх водіїв поспіль, а тільки ліцензованих перевізників: які перевозять комерційні вантажі або пасажирів».
Для тих, хто управляє особистим легковиком або іншим транспортом (вантажівкою), за допомогою якого людина не заробляє гроші, а наприклад, везе зі свого поля солому, нічого не зміниться. Документи перевірять також у водіїв, які везуть нестандартні комерційні вантажі (трактори, екскаватори, крани, сільгоспмашини). Всі вони зобов'язані мати спецліцензії на перевезення, які видає МІУ. Якщо документи не в порядку, планується, що представник МІУ отримає право накладати штраф за порушення закону «Про автотранспорт».
Поки це тільки пропозиції, які обговорять на рівні двох міністерств, потім винесуть загальні напрацювання на Кабмін. І вже уряд подасть законопроект про зміну низки законів, зокрема «Про автотранспорт», в Адмінкодекс. Терміни поки не називають, але, очікується, що законопроект з'явиться вже в нинішньому році.
«У нас щосили обговорюють цю новину. Схоже, що нова служба буде нас дублювати: ми й так перевіряємо документи на вантаж і дивимося, наскільки втомився водій, щоб вести авто», — неофіційно говорять пересічні даівці. Також вони зізнаються, що в такому випадку від них піде частина лівих заробітків, тому як перевізники — ласий куш. Офіційно в ДАІ про нових помічників говорять коротко. «Ми можемо залучати їх для спільних операцій», — сказав заступник начальника Управління ДАІ Володимир Резніков.
Перевізники ж вважають, що ноу-хау — палиця з двома кінцями. «Можливо, ця інспекція не буде чіплятися як ДАІ, але, швидше за все, доведеться платити і тим, і тим», — сказав представник однієї з великих компаній-перевізників.