chrome firefox opera safari iexplorer

В Україні видали посібник для істориків, як обходити гострі кути

28 грудня 2012 о 09:55

Зі шкільних підручників історії Табачник вже вирізав Бандеру, УПА і бій під Крутами. Автори нового посібника для авторів підручників пропонують не уникати важливих моментів історичного минулого, «тому що є достатньо способів, як нормально вчити дітей історії, нічого не викреслюючи».

В Україні вийшов посібник з рекомендаціями для авторів і редакторів шкільних підручників з історії, як не уникати суперечливих моментів історичного минулого, але при цьому забезпечити толерантність при їх описі.

«Ми пропонуємо редакторам і авторам способи, як, не роблячи гріха проти історичної правди ... подавати історичний матеріал дітям, щоб вони знали і історію, і в той же час навіть стилістично це не принижувало інші народи», — сказав керівник проекту, голова правління громадської організації «Центр освітнього моніторингу» Павло Полянський на прес-конференції в Києві, представляючи посібник, одним з авторів якого він є.

Водночас він відзначив, що важливо, щоб школярі розуміли, що герой одного народу може бути ворогом іншого.

У свою чергу менеджер освітньої програми міжнародного фонду «Відродження» Олександр Андрощук зазначив: «У цього посібника утилітарна місія допомогти редакторам зробити наші підручники справді толерантними, які не провокували б конфліктні ситуації в нашому шкільному освіті».

За словами Полянського, в питанні толерантності українські підручники з історії непогані, є просування у цьому питанні, однак зазначив: «Щоб нікого не образити із сусідніх країн, з курсу „історія України“ за допомогою ножиць були вирізані кілька досить важливих для історичного минулого українського народу подій — таких, як бій під Крутами, Січові стрільці, Степан Бандера, події Другої світової війни, пов'язані з ОУН-УПА ... Немає цих подій у курсі — немає предмету для не толерантності і образ».

Однак, за його словами, автори посібника пропонують не уникати суперечливих, гострих і болючих моментів історичного минулого, «тому що є достатньо способів ... як нормально вчити дітей історії, нічого не викреслюючи». «Ми даємо рекомендації, зокрема стилістичні, які слова не варто вживати, а яким замінити. І це абсолютно не веде до спотворення історичної правди», — зазначив Полянський.

Він також підкреслив, що допомога, перш за все, адресована авторам і редакторам шкільних підручників з історії.

Тираж видання складає 1 тис. примірників. Відповідаючи на запитання журналістів, Полянський повідомив, що видання посібника обійшлося в 58 тис. грн. Фінансувався проект фондом «Відродження».

27 липня

Інші дати
Володимир Воробйов
1876 – професор анатомії, член АН УРСР. Засновник школи функціональної динамічної анатомії. Створив у Харкові перший у світі «Музей становлення людини». Автор «Атласу анатомії людини» в 5 т.
Розгорнути
Володимир Маковський
1870 – український учений у галузі турбінобудування. Засновник вітчизняної наукової школи газотурбобудування.
Розгорнути
Народився Іван Гнатюк
(1929, с. Дзвинячі Тернопільської обл. - 2005) -  український поет. Автор збірок "Паговіння", "Калина", "Повнява", "Жага", "Життя", "Дорога", "Чорнозем", "Турбота" та ін.
Розгорнути
Народився Володимир Короленко
(1853, м.Житомир – 1921) — письменник, журналіст, публіцист і громадський діяч. Автор вторів «Сліпий музикант», «У поганому товаристві», «Сорочинська трагедія» та ін.
«Ні, не вихваляти треба терор, а застерігати від нього, звідки б він не виходив. І благо тій стороні, яка першою зуміє відокремитись від кривавого туману, й першою згадає, що мужність у відкритому бою може йти поряд із людяністю і великодушністю до переможеного… Історія нас розсудить…». (Володимир Короленко).
Розгорнути