На роботу, навчання чи ринок вузькоколійкою Антонівка – Зарічне. Якщо її закриють, відрізаними від світу опиняться жителі 10 віддалених поліських сіл. Інший транспорт бездоріжжям через болота й ліси до них не доїжджає, повідомляють Факти. ICTV.
«Багато дуже людей їздять на роботу, в школу дітки їздять. Це єдиний поїзд, який возить їх. А так будуть люди відрізаними від цивілізації повністю», — каже жителька с. Антонівки Володимирецького р-ну Ніна Стахнюк.
Залізничники переконують, вузькоколійкою користуються насамперед пільговики. І збитки від міні-поїзда сягають 5-ти мільйонів на рік. А на ремонт раритетного потяга немає ані грошей, ані деталей.
«На 106 кілометрів ціна залізниці – 11 гривень, а маршруткою – 27 грн. Вузькоколійка обслуговує два райони наших. В середньому за добу проїжджає близько сотні пасажирів», — каже начальник станції «Антонівка» Володимир Кривко.
Антонівка – Зарічне найдовша вузькоколійка у Європі. Збудували її ще у 19 столітті для перевезення деревини і торфу. Пізніше потяг став пасажирським. Щороку раритетний транспорт приваблює тисячі туристів не лише з України.
«До нас приїздять туристи з дуже багатьох країн. Наприклад, були з Канади, Німеччини, з Польщі. Австрія постійно сюди приїжджає», — каже жителька с. Антонівки Володимирецького р-ну Людмила Мельник.
Володимирецькі чиновники пояснюють: вузькоколійку взяти на районний баланс нереально. Сума на її утримання просто не підйомна.
«Ще одним із варіантів є пошук інвестора, який би взяв її до себе і міг використовувати, як туристичний потенціал. Таких інвесторів ми зараз і шукаємо», — каже заступник голови Володимирецької РДА Ярослав Березюк.
Районна влада шукає інвестора, який утримуватиме вузькоколійку. І сподівається на туристів, які забажають мандрувати потягом позаминулого століття.
А місцевим мешканцям залишається сподіватися, що їх не відріжуть від зв’язку зі світом.