Вчені відкрили новий орган всередині людського ока

13 червня 2013 о 18:17

Британські вчені знайшли новий орган, що ховається в людському оці. Він отримав назву «шар Дуа».

Він є дуже тонким і водночас жорстким утворенням завтовшки лише 15 мікрон.

Він міститься в задній частині рогівки – чутливій прозорій тканині, розташованій у передній частині ока людини.

Рогівка і шар Дуа виконують взаєморозподільні функції з фокусування світла, що потрапляє в людське око.

Дослідники виявили новий шар між стромою рогівки і десцеметовою оболонкою. Виявити шар вдалося за допомогою крихітних пухирців повітря, які науковці запускали для розділення шарів рогівки.

Новий орган названо на честь його відкривача Харміндера Дуа, професора офтальмології з Університету Ноттінгема.

16 вересня

Народився Петро Масоха
(1904, с. Первомайське Черкаської області - 1991) - український актор театру та кіно. Грав у фільмах "Є такий хлопець" (Костромін), "Вершники" (Іван Половець), "Земля" (Хома),  "Іван" (Іван).
Народився Петро Борзяк
(1903 - 2000) – український фізик, вчений. Автор комплексних досліджень фізичної природи різних фотокатодів. В 1951 відкрив екситонне поглинання світла напівпровідниковими стибій-цезійовими та олов'яно-цезійовими плівками і пов'язану з цим фотоелектронну емісію.
1658 – гетьманом Іваном Виговським укладено Гадяцький договір
Іван Виговський (? – 1664) – гетьман Війська Запорзіького (1657 – 1659), Київський воєвода (1659 – 1664). Гадяцький договір – угода, укладена біля міста Гадяч за ініціативою гетьмана Івана Виговського між Річчю Посполитою і Гетьманщиною. Угода передбачала входження Гетьманщини до складу федеративної Речі Посполитої під назвою «Великого Князівства Руського» як третього рівноправного члена Польщі і Литви.