chrome firefox opera safari iexplorer

Відсьогодні усі авто повинні їздити поза містом з увімкненими фарами

01 жовтня 2013 о 09:10

ДАІ України нагадує, що з 1 жовтня на заміських дорогах транспортні засоби повинні рухатися з увімкненим світлом фар у денну пору доби.

Про це повідомляє прес-служба Департаменту ДАІ МВС України.

Так, відповідно до пункту 9.8 Правил дорожнього руху, згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 року № 111 «Про внесення змін до Правил дорожнього руху», що вступили в дію 15 квітня цього року, з 1 жовтня по 1 травня на всіх механічних транспортних засобах поза населеними пунктами повинні бути ввімкнені денні ходові вогні, а в разі їх відсутності в конструкції транспортного засобу – ближнє світло фар.

Основна мета цієї вимоги є зменшення ризику виникнення дорожньо-транспортних пригод на позаміських дорогах, шляхом додаткового позначення транспортного засобу, що рухається.

Довідково

Що таке ближні ходові вогні і які переваги в плані безпеки руху вони надають?

Денні ходові вогні (Daytime running lamp) — це передні освітлювальні прилади автомобіля, які світять завжди, коли автомобіль перебуває в русі. Це дешевий метод, який допомагає зменшити кількість ДТП. Це світло особливо ефективне для запобігання лобових та бокових зіткнень у світлу пору доби, оскільки робить автомобілі більш помітними, особливо якщо вони наближаються здалеку.

У яких країнах вимагають вмикати денні ходові вогні та які вимоги до нових авто?

Законодавство Канади та багатьох європейських країн ставить вимогу до водіїв їздити із ввімкненими ходовими вогнями у світлу пору доби. В Канаді всі автомобілі виготовлені після 1 грудня 1989 року повинні бути обладнані вбудованими денними ходовими вогнями (це коли ближнє світло ніколи не вимикається або є окрема лампочка – перекл.). Законодавство ЄС виставляє подібні вимоги до автомобілів, виготовлених після лютого 2011 року. Всі нові автобуси та вантажівки згідно норм ЄС повинні мати вбудовані ходові вогні після серпня 2012 року.

Законодавство США не ставить жодних вимог щодо DRL, проте від водіїв вимагається вмикати світло за умов недостатньої видимості або несприятливих погодних умов.

Наскільки ефективним є використання ближніх ходових вогнів у світлу пору доби?

Майже всі опубліковані звіти доводять, що використання ближніх вогнів у світлу пору доби знижує кількість зіткнень.

Дослідження результатів введення обов’язковго використання ближнього світла у Норвегії у проміжку від 1980 по 1990 роки показало, що кількість ДТП у світлу пору доби знизилося на 10%.

Статистичні дані із Данії показуть, що рівень ДТП знизився на 7% через 15 місяців після того, як ввели обов’язкову їзду із ближнім світлом вдень. Крім того, кількість зіткнень при повороті ліворуч зниизилася аж на 37%.

У іншому звіті з Данії, що охоплює період в 2 роки та 9 місяців, було зафіксовано зниження рівня ДТП у світлу пору доби на 6 відсотків, а зокрема зіткнень при повороті ліворуч — на 34%.

Транспортне Бюро Канади зафіксувало зниження рівня ДТП у світлу пору доби на майже 11 відсотків після того, як водіїв зобов’язали їздити із ближнім світлом.

У США дослідження показали, що автомобілі обладнані вбудованими ходовими вогнями, потрапляли в ДТП дещо рідше (приблизно на 7%) у порівнянні з авто, що не були обладнані ними. Також дослідження відносно невеликої кількості авто у 60-х роках показало, що кількість ДТП, у які потрапли авто обладнані DRL, була нижчою на 18% ніж для авто без ходових вогнів. У США ДТП внаслідок зіткнення двох і більше авто складають більше половини загальної кількості ДТП, які фіксує поліція. У 2002 році було зафіксовано загальне зниження рівня ДТП на 3% після введення обов’язкового використання ближніх ходових вогнів у деяких штатах.

Науковці, використовуючи дані зібрані з 1995 по 2001 роки, зафіксували зниження на 5% ДТП спричинених лобовим ударом та зустрічним роз’їздом, а також зниження смертності на дорогах серед пішоходів та велосипедистів на 12%. Тим не менше, дослідження, поведені федеральним урядом у 2008 році, показали, що використання ближнього світла не мало значного ефекту при зниженні рівня ДТП.

Чи зменшує використання ближніх ходових вогнів “життя” лапмочок і чи впливає на економію пального?

Використання світла у денний час не впливає значною мірою на тривалість життя лампочки. Автомобілі із вбудованою функцією DRL використовують лампи дальнього світла, вмикаючи їх на половину потужності, заощаджуючи пальне та ресурс лампочки. Національна Адміністрація з Безпеки Руху (NHTSA) оцінила, що споживання пального зросте лише на долі літра, залежно від типу ламп і схеми включення.

(Довідкова інформація з сайту roman.pavlyuk.lviv.ua)

Розділи: Суспільство

23 грудня

Інші дати
Народився Степан Тимошенко
(1878, с.Шпотівка, Сумська область – 1972) – український вчений у галузі механіки. Автор фундаментальних праць з теорії опору матеріалів, теорії пружності та коливань. Один із організаторів і перших академіків Української академії наук. Основоположник школи прикладної механіки в США.
Розгорнути