chrome firefox opera safari iexplorer

Таксі в Україні може подорожчати на чверть, а тисячі українців – втратити заробіток

15 січня 2014 о 13:29

У Міністерстві інфраструктури задумали реформу таксі. Перевізники переконані — це збільшить собівартість їхніх послуг як мінімум на 20%. 

Таксі може значно подорожчати Вже другий рік чиновники обговорюють можливість змін роботи таксі в Україні. І це обговорення вже набуло форми законопроекту. Якщо документ пройде слухання і буде підписаний на всіх відповідних рівнях, службам таксі в Україні доведеться працювати по-новому. Таксисти повинні будуть отримати спеціальні ліцензії, обладнати свої машини лічильниками, мати в авто книги скарг, і відповідно проводити ТО машини та в обов'язковому порядку перевіряти своє здоров'я. Крім цього, в деяких містах планується надати таксистам спеціальні автостоянки. Наприклад, у Києві планується обладнати під таксі близько 300 автостоянок.

За даними КМДА, вони будуть розташовані біля лікарень, торгових центрів, на площах тощо. Під знаком якості Основна причина, з якої чиновники хочуть змінити систему приватних перевезень, — якість та безпека. В Мінінфраструктури стверджують: зараз перевізники не можуть гарантувати ані того, ані другого. За даними прес-служби відомства, в Україні нелегально працює близько 70 % перевізників. «Реальних служб таксі, у яких свій власний автопарк, від сили 20% на всю Україну.

Решта перевізників працюють через так звані диспетчерські. Запит про клієнта скидається через диспетчера на сервер, звідти його може прийняти будь-який приватний автовласник і забрати клієнта», — розповідають ТСН.ua в профспілці таксистів. Читайте також: З новим законом таксі для українців подорожчає в 2-3 рази Але чи можна так гарантувати якість? «Це найбільш небезпечна і не відрегульована діяльність у підприємництві. Небезпеці піддається не лише пасажир, а й сам водій. Нещодавно був випадок у Києві: пасажир вбив водія, який підробляв перевезеннями через диспетчерську, і забрав його машину. Злочинця знайшли тільки тоді, коли родичі потерпілого побачили в мережі інтернет оголошення про продаж машини і звернулися в міліцію», — розповідає Борис М., директор служби таксі. Непросто й клієнтам. «Якість роботи таксі значно погіршилася. Вибереш собі одну службу — запишеш телефон, і помічаєш, що вже через три-чотири місяці якість падає. Так нещодавно я з місячним малюком їхала з лікарні, відразу попередила по телефону: потрібна чиста машина і здоровий водій. Приїхав явний наркоман: у нього були розширені зіниці, він гнав машину як ненормальний і проїхав мій будинок, я зробила йому зауваження, так він у відповідь на мене ледве з кулаками не кинувся. Було дуже страшно», — розповідає киянка Світлана Єфімова. «У цій сфері має бути реальне регулювання і достатнє наповнення ринку суб'єктами господарювання. Ринок таксомоторних перевезень не повинен регулюватися інспекторами — контролерами, що іноді відбувається», — переконаний Олег Шайко, заступник голови Держкомпідприємництва. 

Реформа розцінок Однак поки не всім перевізникам подобається ідея реформи в нинішньому вигляді. "Буде введено новий контроль, але в нашій країні часто контроль дорівнює слову «хабар», — каже Юрій Бобко, таксист зі стажем. Збільшить вартість перевезення придбання ліцензії і лічильника. «Лічильник коштує 3-5 тисяч гривень. Таксист в Києві отримує 4,5-5,5 тисяч. Це його місячна зарплата, природно, він викладати зі своєї кишені таку суму не захоче, перекладе її на плечі споживача», — впевнений Тарас Симоненко, таксист. У середньому, за підрахунками перевізників, після реформи вартість перевезення збільшиться приблизно на 20-25%. 

Для порівняння зараз «мінімалка» коливається в межах 30 гривень. У разі реформи вона буде обходитися в 38-45 гривень. «А якщо сюди приплюсувати ще й вартість стоянки, — адже я сумніваюся, що ті стоянки, які обіцяє нам міська влада, будуть безкоштовними, — то поїздка на таксі взагалі вийде золотою», — прогнозує Юрій Бобко. «Проте тоді будуть фіксовані суми. І деякі таксисти не будуть лупити тариф „новорічний“ у свята, або вдвічі підіймати ціни в сильний дощ, або як торік, у снігопади», — зазначає Борис М., власник служби таксі. Читайте також: Рейтинг залишених речей у таксі: пасажири забувають ноутбуки, спідню білизну та навіть протези ніг У профспілці таксистів наводять у приклад ціни в Європі, мовляв, там 1 км поїздки коштує близько від 10 євро. А поїздки на далекі відстані там і зовсім б'ють по кишені навіть заможних європейців. Наприклад, подорож на таксі в аеропорт в будь-якому великому місті Європи коштує не дешевше 150 евро. 

«Дійсно, в Європі таксі дуже дороге. Однак лічильники, і ліцензії, і медкартки — все у таксиста є. Але там є альтернатива таксі — за розкладом курсує громадський транспорт, і які б пробки в місті не були, на трамвайну лінію або на смугу, відведену для тролейбуса чи міського автобуса, ніхто ніколи не заїде. А в аеропорти в багатьох містах ходять сучасні електропоїзди і це дешевше таксі приблизно в десять разів», — розповідає Ольга Вдовенкова, киянка, яка часто самостійно подорожує. Є і ще один нюанс, на який звертають увагу чиновників перевізники — заробіток.

«Для багатьох українців перевезення — це додатковий заробіток. Я їду на роботу з лівого берега до центра (працюю менеджером), через диспетчерську службу шукаю клієнта в своєму районі. І 40-50 гривень кожен ранок у мене в кишені. Якщо перевізників зобов'яжуть ліцензувати свою діяльність, я втрачу можливість так підробляти», — говорить Олег М., киянин. До речі, можливість так підробляти, за оцінками експертів, втратить не один Олег, а майже 300 тисяч осіб — приблизно стільки задіяно в приватних перевезеннях. Світлана Єрьоміна

Джерело: ТСН
Розділи: Суспільство

26 грудня

Інші дати
Народився Євген Плужник
(1898, с.Кантемирівка, нині - Росія – 1936) – український письменник, поет, драматург, перекладач. Автор поетичних збірок «Дні», «Рання осінь», «Рівновага», роману «Недуга», п»єс «Просефор Сухораб», «У дворі на передмісті»
«Але ж пливуть, минають літа... Час і горами двига. ...І сум не такий, і радість не та... І тільки незмінна книга!» (Євген Плужник)
Розгорнути
Народився Володимир Владко
(1900, м. Санкт-Петербург - 1974) - український письменник-фантаст, автор повістей "Чудесний генератор", "Позичений час", "Фіолетова загибель", збірки "12 оповідань", "Сивий капітан", "Залізний бунт" та ін.
Розгорнути