Президент Порошенко вирішив змінити законопроект про зменшення акцизу на вживані автомобілі. Що нового чекає на автолюбителів, досліджувала Катерина РЕЩУК для «Волинських новин».
4 липня стало відомо, що Президент підписав закон"Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів", головною ідеєю якого є суттєве зменшення акцизу на вживані авто.
Однак, підписання проекту не було безумовним. Порошенко вніс свої правки, які має затвердити Верховна Рада. За словами президента, це вже погоджено з представниками головних фракцій. Давайте розберемось, що саме хоче змінити президент?
Перша редакція. Нові акцизи
Найважливіша новина підписаного закону — зниження акцизного збору від 2 до 28 разів, в залежності від об'єму двигуна (бензинового або дизельного) привезеного авто.
Для двигунів об’ємом:
- До 1л — 0,102 євро за кубічний сантиметр (раніше 1,09-1,44 євро в залежності від року випуску)
- 1-1,5 л — 0,063 євро (раніше 1,37-1,76 євро)
- понад 3 л — 2.2 євро (раніше 3,33-4,99 євро)
З наведених вище цифр видно, що найвигідніше тепер ввозити малолітражний автомобіль з об'ємом мотора від 1 до 1.5 літрів.
Так, при розмитненні іномарки з об’ємом двигуна 1 літр потрібно буде сплатити 63 євро акцизу замість 1761 євро. При розмитненні 2-літрового автомобіля — 534 євро замість 4882.
Що зміниться
По-перше, президент наполягає, що протягом дії цього закону можна буде придбати тільки один б/в автомобіль. Раніше законопроект дозволяв завозити авто раз на рік, тобто теоретично до кінця 2018 року можна було придбати 2-3 автівки.
По-друге, тепер завезти авто до України може лише майбутній власник. Раніше формулювання закону передбачало, що одна людина може завезти одне авто, без уточнення для себе чи для когось.
Третя відмінність в умовах перепродажу пригнаного авто. В першому варіанті закону його власник не міг продати автомобіль протягом року, після ухвалення правок президента – протягом дії законопроекту.
Документ має тимчасовий характер – він діє до 31 грудня 2018 року. Тобто, декларативно українці протягом 2,5 року зможуть купувати вживані європейські автівки зі зниженими акцизами, однак весь цей час не зможуть їх перепродавати.
Порошенко назвав це чесним по відношенню до людей і до держави в умовах необхідності фінансування витрат на воєнні дії.
Що залишиться без змін
— забороняється завозити авто з країни-агресора або окупованих територій;
— забороняється завозити авто нижче екостандарту Євро-5, який був введений у 2016 році (фактично старше 2010 року випуску);
— одна фізична або юридична особа зможе пригнати лише один автомобіль. Таким чином закон регулює, що авто купується для себе, а не з метою організувати бізнес.
Без дешевих іномарок
З 1 січня 2018 року в Україну дозволять ввозити тільки авто стандарту Євро-6, а це все моделі, випущені пізніше осені 2015.
Тобто, фактично, лише впродовж 1,5 року українці зможуть зекономити на розмитненні 6-7 річного авто, після – лише на значно дорожчих дворічних іномарках.
Крім того, хоча закон і забороняє ввезення машин із Росії, «перегонщинки» можуть використовувати схеми, коли куплене в РФ авто (там вони значно дешевші) буде пригнане до Білорусі і поставлене там на реєстрацію. З Білорусі його і завезуть до України.
У Митному кодексі є стаття 44, в якій йдеться про те, що для підтвердження країни походження товару митниця має право вимагати відповідні документи. Однак, в ухваленому законі не зазначено чи буде використовуватися ця норма і як саме буде перевірятись приналежність авто до країни-агресора.
У чому найбільша складність
Ну і найскладніше для українців – це логістичні труднощі.
Для того, щоб привезти для себе авто, людина повинна спочатку отримати Шенген, витратитись на квитки, житло в Європі, а потім своїм ходом довезти машину і розмитнити її.
Експерти говорять про те, що для спрощення задачі з’являться «перегонщики», які будуть облаштовувати на кордоні щось на кшалт майданчиків для продажу. Українці будуть перетинати кордон і купувати ці машини. Інший варіант — людина змушена шукати в інтернеті «кота в мішку», а потім винаймати «перегонщика», який його привезе на кордон. Що водночас передбачає і нові розтрати і чималий ризик.