chrome firefox opera safari iexplorer

Влада прислухається до народу чи знову проігнорує?

01 жовтня 2010 о 11:46

Вже 29 місяців у Верховній Раді без розгляду знаходиться законопроект про внесення змін до Закону України «Про рекламу» (щодо реклами алкогольних напоїв та пива), (реєст. №1014-2), який забороняє рекламування горілчаних брендів та пряму рекламу пива.

Нагадаємо, що попередні зміни законодавства у цій галузі теж потребували певного часу для ухвалення парламентом. Так, законопроект щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв обговорювали у Верховній Раді ще з грудня 2007 року, а ухвалили лише у 2010 році. Близько двох років знадобилося і на прийняття закону щодо обмеження реклами алкогольних напоїв, що діє зараз (заборона зовнішньої реклами, звукового озвучення виробника алкоголю тощо).

Авторами нового законопроекту №1014-2 є Микола Томенко та Андрій Шевченко. Вони пропонують посилити обмеження щодо реклами алкогольних напоїв та пива. Зокрема, на їхню думку, варто:

  • розповсюдити на рекламу пива та напоїв, що виготовляються на його основі, знаків для товарів та послуг, під якими випускається пиво та напої, що виготовляються на його основі обмеження, передбачені для реклами алкогольних напоїв та відповідних торгівельних марок;
  • на годину (до 24 години) продовжити заборону на радіо та телебаченні реклами алкогольних напоїв, знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої;
  • заборонити спонсорування теле-, радіопередач, театрально-концертних, спортивних та інших заходів з використанням знаків для товарів та послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої.

Такі пропозиції, на переконання законотворців, є цілком виправданими та актуальними. На користь цього свідчать також і результати всеукраїнського опитування, проведеного у вересні 2010 року. Так, переважна більшість українців (76,6%) підтримують законопроект про заборону прямої реклами пива на телебаченні. При цьому 17% опитаних не підтримують такий законопроект.

Цікаво, що рівень підтримки заборони прямої реклами пива на телебаченні у регіонах України майже однаковий. Так, у Західному регіоні підтримують заборону реклами пива на телебаченні 72,2% (не підтримують 18,6%); у Центральному регіоні підтримують — 75,4% (не підтримують 17,6%); у Південному регіоні підтримують таку ініціативу 75,4% (не підтримують 18,6%). Найвищий рівень підтримки заборони прямої реклами пива на телебаченні у Східному регіоні — 84% (не підтримують 12,6%).

При цьому, більшою мірою такі законодавчі зміни підтримуються жінками. Так, 80,3% опитаних жінок підтримують заборону прямої реклами пива на телебаченні (не підтримують 14%). «За» такі зміни виступають також 72,1% чоловіків (не підтримують 20,7%).

Якщо аналізувати вікові особливості, то заборону прямої реклами пива на телебаченні підтримують 71,2% громадян віком 18-29 років, 75,4% опитаних віком 30-44 роки та 74,6% українців віком 45-59 років. Найвищий рівень підтримки цього законопроекту у віковій групі 60 років і старше – 84,9%.

Отож, чи прислухається влада до потреб та інтересів суспільства — буде видно. Водночас можна буде «протестувати» відповідальність Президента та його команди. Нагадаємо, що Віктор Янукович 30 вересня на засіданні Громадської гуманітарної ради висловив занепокоєння станом здоров’я дітей та молоді. Він констатував, що «українські діти вживають більше, ніж будь-де у світі, алкоголю і тютюну… Виросло ціле покоління пивної молоді». Президент закликав активно розпочинати змінювати таку ситуацію в Україні. Законопроект №1014-2 якраз може з цим допомогти.

22 листопада

Інші дати
Народився Володимир Даль (Козак Луганський)
(1801, м.Луганськ –1872) – російський вчений, письменник. Прославився як автор «Тлумачного словника живої великоросійської мови».
Розгорнути