chrome firefox opera safari iexplorer

Музей трипільської культури

  • м. Переяслав-Хмельницький, вул. Шевченка, 10
Про музей:

Відкриття Музею трипільської культури у вересні 2003 р. стало результатом багаторічних досліджень археологів заповідника на Переяславщині, їх участі в експедиціях Інституту археології НАНУ, Національного музею історії України, що проводилися у різних регіонах країни. Музей створений за науковою концепцією та, значною мірою, матеріалами досліджень відомого вченого-археолога Тамари Григорівни Мовши (1922—2003).

Трипільці створили найдавнішу культуру землеробів Східної Європи, що існувала в кін. V — сер. III тис. до н.е., мали високоорганізоване суспільство. Вони заснували перші протоміста у Європі, на території яких проживало понад 10 тис. жителів. Давньоземлеробські племена України стояли на порозі створення писемності, користуючись піктограмами — знаковим, мальованим письмом.

У музеї експонуються матеріали близько 40 поселень трипільської культури різних регіонів України: Подніпров’я, Побужжя, Подністров’я. Матеріали археологічних досліджень розповідають про систему обробітку землі у мідному віці, перші культурні злаки.

Уявлення про вигляд та інтер'єр трипільських будинків дають знахідки глиняних моделей жител. У неповторній орнаментації ліпного посуду та глиняної пластики відображені духовний світ ранніх землеробів, їх міфологія та обрядовість, знання про навколишній світ. Ремесла та промисли репрезентують знайдені на поселеннях залишки ремісничих майстерень та їх реконструкції.

13 квітня

Інші дати
Народилася Оксана Іваненко
(1906, м. Полтава - 1997) - українська письменниця, педагог, видавець. Автор численних казок та оповідань для дітей, повістей "Друкар книжок небачених", "Рідні діти", "Богдан Хмельницький", біографічних романів "Тарасові шляхи", "Марія", книжки спогадів "Завжди у житті".
Розгорнути
1928 — на екранах Києва відбулася прем’єра художнього фільму Олександра Довженка «Звенигора»
Сюжет фільму охоплює дві тисячі років буття і розповідає про багато етапів історії України: від скіфів і варягів до більшовиків та білогвардійців. За цю картину О.Довженко був «таврований» клеймом буржуазний націоналіст.
«Фільм усе більше починає звучати невимовною чарівностю. Чарівностю своєрідної манери мислення. Дивним переплетенням реального з глибоко національною поетичною вигадкою. Гостросучасного і разом з тим міфологічного. Гумористичного і патетичного. Чогось гоголівського. В повітрі носилося: серед нас нова людина кіно, майстер з власним обличчям.» (Сергій Ейзенштейн)
Розгорнути

Новини Дивитися всі

Loading...