Уряд посилив відповідальність за рекламу алкоголю та тютюну, конкретизувавши випадки, в яких на рекламодавців будуть накладатися штрафи. Відповідне передбачено постановою Кабінету Міністрів «Про внесення змін до пункту 4 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про рекламу» від 26 вересня 2012 р. № 885, передає УНН.
Ця постанова набирає чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 22 вересня 2011 р. № 3778 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо заборони реклами, спонсорства та стимулювання продажу тютюнових виробів».
Змінами визначено перелік випадків, у яких накладаються штрафи за порушення законодавства про рекламу алкогольних напоїв, тютюнових виробів, знаків для товарів і послуг, інших об’єктів права інтелектуальної власності, під якими вони випускаються (статті 22 та 16 Закону України «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення»).
Зокрема, оштрафувати можуть рекламодавців, винних у наданні недостовірної інформації виробнику реклами. Також штрафи накладатимуться за зображення процесу паління тютюнових виробів або споживання алкогольних напоїв, відсутність попереджувального тексту про шкоду вживання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, залучення до реклами як фотомоделей осіб віком до 18 років тощо.
Окрім цього, визначено цілий ряд інших випадків, коли рекламодавці каратимуться штрафом. Серед іншого забороняється проведення заходів з безоплатної роздачі, у тому числі для маркетингових досліджень та дегустації, обміну тютюнових виробів на будь-які інші товари, роботи та послуги; продаж тютюнових виробів у наборі з будь-якими іншими товарами; надсилання повідомлень поштою, електронною поштою, повідомлень на мобільні телефони, поширення відеодисків, відеоматеріалів, компакт-дисків, комп’ютерних та інших ігор.