chrome firefox opera safari iexplorer

Київські пагорби сповзають через перенасичення водою

11 жовтня 2012 о 09:06

У парковій зоні з краєвидом на Дніпро гуляти тепер небезпечно, адже Київ потихеньку сповзає вниз, йдеться в сюжеті ТСН. Асфальтова дорога тріснула, а земля розходиться під ногами.

Якщо не зупинити цей процес, схил сповзатиме до рівного місця, застеріг геолог Василь Боковий.

Під загрозою опинилася вся панорама столиці. Сповзти можуть Києво-печерська лавра, Аскольдова могила, Маріїнський парк, Арка дружби народів, Андріївська церква — загалом 80 аварійних об'єктів. Не посунеться лише Верховна рада, бо стоїть на стійкому ґрунті. А ще — скандальний будинок на Грушевського, 9-а та новий вертолітний майданчик, бо вони зведені на гігантських бетонних палях, і земля їм взагалі не потрібна. Тим часом держава не фінансує укріплення схилів, натомість, на них не припиняють будівництва, які й стали однією з причин столичних зсувів.

Єдине, завдяки чому ще тримаються київські пагорби — це штольні, тунелі яких проходять під землею в центрі столиці. Вони складають дренажну систему, пояснив працівник управління протизсувних робіт. Через щілини у стелі вода просочується у штольню і далі по трубах стікає в річку.

Сто кілометрів підземних шляхів висушують схил і він стоїть на місці. Але нині це все знаходиться в аварійному стані: підлога піднімається, а стіни розсипаються. Через бруд вода просто не стікає – саме тому це все треба чистити. Капітального ремонту у штольнях не було з радянських часів. Тож перенасичені водою, дніпровські схили потроху сповзають.

В управлінні підрахували, що на ремонт підземних штолень потрібно 20 мільйонів гривень. Ще дорожче коштуватиме укріплення палями.

Джерело: ТСН
Розділи: Довкілля

23 листопада

Інші дати
23 листопада відзначають:
  • День без покупок.
  • Чорна п’ятниця.
Розгорнути
Олександр Івченко
1903 – авіаконструктор, керівник розробки поршневих, пізніше турбореактивних двигунів для багатьох типів літаків, в т. ч. і літаків Як-40 і Ан-24. 1959 р. створив і очолив самостійне дослідне підприємство – Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес», з 1963 – його генеральний конструктор.
Розгорнути
Народився Микола Бунге
(1823, м.Київ – 1902) – вчений-економіст, державний діяч. Голова Кабінету Міністрів Російської імперії з 1887 до 1895 рр. За його керування бюджет вперше дістає статус документу обов'язкового до виконання всіма відомствами. У 1887 році добився скасування подушної податі з селян, за його ініціативою введено правила, що регламентували умови праці фабричних працівників. Підтримка М.Бунге розвитку індустрії України, іноземні інвестиції подвоїли видобуток вугілля в Донбасі та активно розвивали залізорудну промисловість Криворіжжя.
Розгорнути
Народився Микола Носов
(1908, м.Київ – 1976) – радянський письменник, автор знаменитої трилогії «Незнайко».
Розгорнути