chrome firefox opera safari iexplorer

За півтора року автошляхи в Україні можуть стати платними

22 травня 2013 о 10:35

Як пояснює директор «Укравтодору» Євген Прусенко, це вагомий крок до вдосконалення автодоріг в Україні. Проїзд легкового автомобіля платною дорогою коштуватиме 30 копійок за кілометр, вантажівки — до 1 гривні. Для прикладу, у Британії вартість платних доріг для легкового авто коштує від 3—8 євроцентів, вантажівки — від 10—15. Рішення щодо платних доріг прийматиме Верховна Рада. Щодо якості шляхів, то директор «Укравтодору» запевняє, що вона повністю відповідатиме закордонним стандартам: «Нам просто необхідно рухатися у цьому напрямi, у нас безліч проектів, проте на них не вистачає бюджетних коштів, тому потрібно залучати інвесторів. Схема полягатиме у тому, що завдяки вкладенню коштiв інвесторами дороги матимуть набагато вищу якість, аніж ми маємо сьогодні». Проте перешкодою може стати небажання громадськості запроваджувати такі дороги, додає Євген Прусенко.

Справді, резонно постає питання: за що платити, якщо якість дорожного покриття сьогодні найгірша за всі часи незалежності України. Навіть донедавна швидкісною трасою Київ — Одеса зараз треба плестися годинами, пригальмовуючи на численних вибоїнах. До кінця червня повністю завершиться ремонт усіх доріг, запевняє пан Прусенко. Мовляв, на сьогодні «Укравтодор» провів ямковий ремонт 2,4 млн. кв. м доріг державного значення (це 98% ремонту) і 0,5 млн. кв. м доріг місцевого значення (37%). На запитання, звідки взялися такі цифри, коли ще тиждень тому було безліч скарг на дороги і дехто із журналістів перевіряв стан доріг, у результаті чого, м’яко кажучи, було виявлено, що вони у недоробленому стані, директор «Укравтодору» запевнив: «Ви були тиждень тому, а я вчора, тож у мене інформація підтверджена». Тож, за даними голови, залишилося доробити лише 2% доріг.

Відомо, що «Укравтодор» може відмовитися від будівництва нових масштабних об’єктів дорожної інфраструктури на користь збереження існуючої мережі автошляхів, оскільки після нинішньої зими обсяг пошкоджень дорожнього полотна збільшився вдвічі порівняно з 2012 роком — до 4,6 млн. кв. м. «Необхідно терміново вжити заходів щодо збереження автодоріг, і якщо ми цього не зробимо — є небезпека втратити всю дорожню мережу. Тому потрібно терміново зберігати дороги, а проекти будуть потім», — запевняє Прусенко. Коштів, за його словами, катастрофічно не вистачає. Тому потрібно збільшити обсяги робіт, а відповідно, і фінансування, майже у два з половиною рази, а це більш ніж на 40 мільйонів гривень. Чи знайдуться ці кошти у Кабміні — питання. Можливо, кредитувати прожекти «Укравтодору» будуть міжнародні фінансові інституції, з якими сподівається і надалі співпрацювати «Укравтодор»?

ВАРТО ЗНАТИ

Щодо розмітки на дорогах, то ситуація також неоднозначна. Голова Укравтодору переконує , що на сьогодні можна нанести розмітку, яка коштує набагато менше, ніж розмітка стрічкою, що триматиметься протягом шести років, проте ціна її більша. В Україні ж застосовують дешевші методи, такі як розмітка фарбою, яка має відновлюватися щорічно. Проте, вдаючись до дешевших методів, протягом шести років ми переплачуємо більше, аніж могли це зробити за один раз.