«Укравтодор» пообіцяв відремонтувати найбільші магістралі країни. При цьому багато ділянок будуть лагодити з урахуванням сучасних реалій, щоб витримували велике навантаження, температурні перепади. Тобто зроблять дороги так, щоб до їхнього ремонту не повертатися років десять. Про це заявив начальник прес-служби «Укравтодору» Ольга Лук'ян.
Основні дороги, які мають бути відремонтовані в цьому році, — Дніпропетровськ — Донецьк — Луганськ, Херсон — Джанкой — Сімферополь, Вінниця — Умань — Знам'янка, Дніпропетровськ — Миколаїв, Знам'янка — Дніпропетровськ, Бориспіль — Полтава, Київ — Біла Церква і закінчать трасу Київ — Житомир. Щоправда, в «Укравтодорі» уточнили, що «глибина» і «капітальність» ремонту залежить від надходження коштів.
«За нашими підрахунками, в країні 4601 тис. кв. м „заражених“ ямами доріг. А це на 184% більше, ніж було у 2012-му», — нарікає Ольга Лук'ян.
Вже в липні збираються привести до ладу ділянку Одеської траси від Києва до Білої Церкви (86 км). Як розповіли в Мінінфраструктури, буде це капремонт або просто залатають дірки, поки вони самі не знають — все залежить від розміру виділених коштів.
«На цій ділянці не було сенсу робити шумові смуги (в народі „сонники“. — ред.), адже вся дорога суцільний „сонник“, — обурюються водії, маневруючи між вм'ятинами у полотні. — Ще рік тому дорога була тут хороша, і тоді їхали всі 160 км/год. Домчались хвилин за 40, а зараз палетемося 1 годину 20 хв.».
У Мінінфраструктури розповіли, що очікують надходження на всі дорожні ремонти 18 млрд гривень. «Але щоб відремонтувати всі дороги, треба не менше 50 млрд, — кажуть нам неофіційно в міністерстві. — Гроші можна взяти, збільшивши акциз на продаж дизпалива і ввівши плату за проїзд для фур».
Водії маршруток, опитані на столичному вокзалі, кажуть, що зараз можна їздити лише на тих дорогах, які лагодили до Євро-2012. «На Львів добиратися — одне задоволення, — міркує Володимир. — Але метр вліво, метр вправо — катакомби. Навесні час у дорозі збільшився на цілі години. Ось до Кривого Рогу я тепер їжджу сім з половиною годин, а ще взимку діставався усього за шість». Його колега Микола скаржиться, що через ями авто буквально розсипається. «Більше 80 км на годину неможливо їхати. Як тільки потепліло, в дорозі проводжу на три години більше, щоб дістатися до Умані з Києва. Нам треба знову Євро проводити, щоб стало краще». Але лідером антирейтингу маршрутників стала траса Луцьк — Львів: відстань у 150 км маршрутка долає більш ніж за 4 години.