Доктор філологічних наук, почесний президент Національного університету «Києво-Могилянська академія» В’ячеслав Брюховецький завив, що зміни, які ініційовані міністерством освіти та науки, мають на меті знищення української освіти.
«Товаришу Табачнику поставлено чітке завдання — знищити українську освіту. І він це виконує у міру свого розуміння, часом, як картярський шулер, часом, досить вправними адміністративними засобами... Табачник хоче, аби відповідно до законодавства була жорстка централізація освіти, що є навіть не Радянський союз, який ми пам'ятаємо, а 30 роки...» — зазначив науковець у програмі «Вечір з Миколою Княжицьким».
Брюховецький також звинуватив міністерство освіти та науки у непрозорій роботі по створенню збалансованого законопроекту про вищу освіту, передає прес-служба ТВі.
«Ще 12 березня група народних депутатів, до речі, з Партії регіонів, подала свій, новий проект закону про вищу освіту. Міністерство освіти створило групу, яка, нібито, має створити новий проект закону. Так от цікаво, що цій групі (президент «Київо-Могилянської академії» входить у цю групу, тому ми точно знаємо) цей проект не показують. Він лежить під сукном. Оце я називаю картярським шулерством...» — висловив обурення Брюховецький.
«Це все робиться навмисне... Нам цю інформацію «злили» із самого міністерства люди, які обурюються, але не можуть в силу чиновницьких своїх звичок виступити проти міністра», — повідомив він.
Науковець розкритикував ініціативи міністра освіти стосовно створення професійно-орієнтованих шкіл і впровадження у школах електронних підручників.
«Справа в тому, що Табачник нічого не враховує. Він взагалі спитав, чи треба професійно-орієнтовані школи? Він прихильник Радянського союзу, але він чомусь забув, що радянська школа була не професійно орієнтована, але, це була чи не найкраща середня школа у світі. Дитині треба дати знання базові. І не можна їй сказати: ти не вчи математику, ти вчи географію і більше тобі нічого не потрібно! Це будуть професійні кретини! Такі, приблизно, як сьогодні у Міністерстві освіти», — наголосив Брюховецький.
«Інша задумка — дати дитині електронну книжку. А він із лікарями порадився? Що буде із тими дітьми? Вони, сьогодні і так перевантажені електронікою. А що буде, якщо ця книжка впаде і розіб'ється? Як буде вчитися та дитина? Він порадився із ким-небудь? Так його не цікавлять поради, а лише його власна думка: абсолютно непрофесійна, демагогічна і антиукраїнська, цілеспрямовано антиукраїнська», — додав він.
На думку науковця, причиною непродуманості реформи впровадження електронних книг є лобіювання цього освітнього проекту з боку фірм-виробників згаданих електронних підручників.
«Очевидно фірма, яка хоче виготовити і продати обов'язково кожному учневі оцей електронний підручник, дуже лобіює через міністерство цей проект, бо це — величезні гроші», — вважає Брюховецький.